Gjest Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Hun var 55 cm lang og 4600 gram når hun ble født. Nå er hun 10 kg og 70 cm lang og er 5 mnd. Stor jente, men ble veldig bekymret når legen vi var hos i går påpekte at det ikke var vanlig at unger på hennes alder var så store.. Nå kan jeg ikke stoppe å tenke på det hun sa. Ble nesten litt sinna! Jeg kan jo ikke slanke en unge på 5 mnd! Hun spiser grøt til frokost og kvelds, og 400-600 ml med mme i løpet av en dag. Synes jo ikke jeg gir henne for mye mat heller. Hun får litt pupp gjennom dagen, men jeg har så lite melk så det blir ikke et måltid av det akkurat. Noen andre med store barn med erfaring som kan trøste meg?
Blomman Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 har ikke stor unge, men kan trøste deg med at det går seg til når de begynner å bevege seg mer. Fortsett å gi det du gir -Det er nok akkurat det hun trenger ;-)
Gjest Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 Høres ut som om hun følger kurven sin helt flott. Minsten min var 71,5 cm og 10170g da han var 5 mnd. (4,6 kg og 56 cm ved fødselen). Og han ble til og med så stor bare på pupp. Jeg fullammet til han var nesten 7 mnd.
haater husarbeid Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 Husk at barn er ulike slik, hun løper det sikkert av seg når hun begynner å krabbe og gå. Du skal IKKE slanke barnet ditt! Synes ikke hun spiser så mye.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 Man kan vel ikke krympe unger heller da. Dumt at de sier sånne ting til oss syns jeg, unger må få utvikle seg som de vil når de er så små. Syns ikke hun får mye mat heller. Ta det helt med ro!!! Jeg har stor jente jeg også og var litt bekymret på siste kontroll. Men HS sa at hun lå helt fint på sin egen kurve. Hun var 9,7 kg og 73 cm på 8 mnd kontrollen. Men hun var en kilo lettere enn jenta di da hun ble født. Det de får overflødig når de er så små springer de av seg uansett når de begynner å gå.
♥2 små gull♥ Skrevet 3. april 2007 #6 Skrevet 3. april 2007 Hei Jeg har også en ganske stor jente på 5 mnd. og på kontrollen sa legen at hun lå ganske høyt men innenfor normalen. Jeg spurte om jeg ga for mye mat og om jeg skulle "slanke" henne ved å gi mindre mat, og da sa hun at det ikke var nødvendig så lenge hun er innenfor normalen, men grunnen til at de følger med på at de ikke blir for store er at de store barna er tregere i utviklingen motorisk. Veier de for mye er det jo mer å flytte på, og da syntes de det er mer behagelig å ligge stille på ryggen enn å prøve seg på å krabbe og bevege seg. Så det er ikke fordi de er for tykke helsemessig, det er for å unngå at de skal utvikle seg for sent. Syntes at legen din også burde forklart deg dette, syntes det var en grei forklaring. Legen din hadde nok bare en dårlig dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå