Mooncake Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Hei, Hva slags grøt bruker dere, med mme eller med vann? mme har ca 2000KJ pr 100g. Grøt har ca 1500-1600KJ pr 100g, og dersom man blander grøten med mme så blilr det et mye krafitgre måltid enn å bruke vann i grøten. Er det noen som vet om det er KJ eller volum som betyr noe for små barn? Vil et barn som får grøt med vann bli fortere sulten enn dersom grøten er laget på mme? Hva tror/vet du?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Jeg fikk beskjed av helse søster at det var melke pulver i den grøten som skal blandes med vann. Og at når det er blandet så er det nesten det samme. Den som skal blandes med melk fikk jeg inntrykk av var hovedsakelig for dem som hadde egen melk.
Mooncake Skrevet 3. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2007 Jeg har kjøpt grøt som skal blandes med vann og den har 1600 KJ pr 100g. Nestle maisgrøt har ca 1500 KJ pr 100g, og skal blandes med melk/mme. Jeg stusser litt fordi for meg ser det ut som om grøten med melk/mme blir mye kraftigere enn grøt med vann.
Sessa ruger igjen... Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 vet ikke om jeg har forstått deg helt rett nå, men tror du ikke de 1500KJ i maisgrøten er iberegnet mme/mm?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå