*toppris* Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Noen råd og tips? Har tenkt på spiral eller pessar....men... har jo ikke peiling.. ammer fortsatt, 7 mnd siden fødsel, gikk før på p-pillen og er nå drittlei av kondom;) Hjelp!
Gjest Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Brukte trionetta p-piller 6 uker etter fødselen, ammet ikke. Nå har jeg kuttet de ut og gått over til kondomer. Prøver å finne ut hva slags prevensjon jeg skal bruke. Er litt greit å ta en hormonfri periode også. Gikk på p-piller i 10 år før jeg ble gravid. Ikke så mye hjelp i meg....hehe
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 Det finnes jo en type p-pille man kan bruke når man ammer.. eller minipille.. den derre creazette eller no? Jeg selv bruker jasmin p-pille. Veldig fornøyd med den (ammer heller ikke)
Blomman Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 sjekk ut ladycomp/babycomp evt pearly på buenaventura.no De kan brukes om man ammer
nutri Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 Hva med implantat? Det nevnte legen min for meg. Implantat er en liten 3-4cm stav med hormoner som "sprøytes" inn under huden (vanligvis undersiden av overarmen). Kan sitte der i opptil 3 år. Kan tas ut når som helst før det. Inneholder samme hormon som i minipiller, men slipper altså å huske pille hver dag. Jeg bruker selv Cerazette nå, men vurderer implantatet.
*toppris* Skrevet 3. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2007 blir ikke det litt risky som ved p-sprøyten da? Veninner av meg som har lagt veldig på seg eller rett og slett fått mensen evig lenge...
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 3. april 2007 #7 Skrevet 3. april 2007 Her går det for øyeblikket i avholdenhet frem til sambo får rotet seg til å handle kondomer. Gikk på cerazette etter fødselen for 7 mnd siden, men har nå hevet alt som har med cerazette å gjøre. Blødninger i tide og utide og null sex lyst gjorde at det liksom ikke var verdt det. Så nå tror jeg det blir kondomer frem til sjarmøren ikke vil ha pupp lenger og da blir det vel p piller igjen. Føler liksom ikke at det er noe vits i å sette inn spiral siden vi skal ha en til før vi gir oss.
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 3. april 2007 #8 Skrevet 3. april 2007 Implanon som noen nevner over her er IKKE å anbefale. venninen min satte inn denne staven i armen. Jeg var med og dette var en fødselslege i porsgrunn som satte denne. Han sa det rett ut at den er ikke å anbefale dersom man ønsker seg barn i løpet av de 3 neste årene. kan få like mange problemer som ved p-sprøyta. venninnen min vil ikke ha barn - så hun satte den like vel- men på grunn av blødninger som varte i 3 mnd tok hun den ut igjen og begynte på p-pilla igjen.
Matjamor Skrevet 3. april 2007 #9 Skrevet 3. april 2007 Satte inn hormonspiral 10 uker etter fødsel. Var litt skeptisk, men veldig fornøyd til nå. Samboer er helt sikker på at to små er nok, derfor valgte jeg dette, etter anbefaling av legen på helsestasjonen. Ikke vondt å sette inn, blødde en liten periode etter at den ble satt inn, har ikke blødd siden (vesla er nå 6 mnd). Også veldig greit å slippe å tenke på prevensjon de neste 5 åra. Prøvde Zeracett etter førstemann, men det fungerte ikke for meg. Blødde ofte og husket aldri pillene til rett tid. Hormonspiral kan brukes selv om man ammer. Dosen med hormoner er også mindre enn med vanlige p-piller, og virker mer "lokalt" enn p-piller gjør. Alle mine venninner som bruker hormonspiral snakker bare positivt om det.
haater husarbeid Skrevet 3. april 2007 #10 Skrevet 3. april 2007 En stk baby som ikke sover på natta verdens beste prevensjon!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå