Gå til innhold

Leser at dere skriver om stripping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men her har jordmor eller lege aldri nevnt det. Er det forskjellig praksis ettersom hvor man bor i landet? Og når gjør man det eventuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke.Lege eller jordmor har aldri nevnt det for meg heller. men kan jo tenkes at hun kanskje introduserer meg for det i dag. Ingen aning. Eller at hun ikke gjør det, men at kun sykehuset gjør det. Bor i Telemark

Skrevet

noen jm og leger kaller det tøying, kjært barn har mange navn;)

De fleste leger og jm gjør ikke dette før man er på overtid, mens andre gjør det litt før termin. Somoftes ikke før etter 14 dager før termin da. Om man vil ha det gjort før man er på overtid må man somoftest be om dette selv. Tror det er få jm og leger som tilbyr seg.

Jeg ba min jm gjøre det. Men har ikke hatt noe effekt av det da desverre... Er nå 1 dag på overtid og har blitt strippet to ganger. Virker desverre ikke på alle..!

Skrevet

Dette er noe som vanligvis ikke gjøres før etter termindagen er passert, evt litt før om man har hatt mye kynnere eller plager og det kan bare gjøres om man er litt moden (og har 1 cm åpning?) fra før så vidt jeg har forstått. Jordmor eller lege tar da fingeren inn og løsner litt på hinnene og røsker litt i noe oppi der og med litt flaks er dette nok til å sette igang rier. Min mor ble strippet da hun ventet meg, det var et stykke over termin og hun sa det var kjempevondt, men det funket da, jeg kom om natten.

Skrevet

Til meg sa legen "jeg kan jo kjenne litt på deg"... Det betydde visst stripping. Da var vi inne til kontroll pga fostervannmengde, og terminen var nær. Det endte med stripping totalt 5 ganger før igangsettingen 5 dager over termin- ingen effekt på meg altså. Ska til vurdering på sykehuset i dag, og er ikke sikker på om jeg ønsker at de skal strippe. Men prøver vel alt denne gangen og tenker jeg... Vanskelig å si nei når de sier det kan ha noe for seg.

Skrevet

Jeg skal ha nr to og hadde ikke hørt om stripping engang før dette sv.skapet her... Så jeg tror nok det er veldig forskjellig fra sted til sted og lege og jm og alt det der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...