Gå til innhold

Ekkelt spm...klyster...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer!

Gratulerer til alle dere som er i gang snart. Jeg har termin 10.06 og synes nå selv at jeg burde begynne å grue meg litt til fødselen. Prøver iallefall å forberede meg litt sånn rent teoretisk.

Har et ekkelt spm: Noen som har erfaring med klyster? Jeg vet ikke helt hvordan det foregår og jeg trodde at det var rutine at man tømte tarmen når fødselen var i gang? Noen som vet? Tanken på å presse både barn og andre saker samtidig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme termin vi! :-)

Med førstemann rakk jeg ikke å få klyster, det ble en styrtfødsel (var satt igang) og da kom det andre ting ut også når pressriene begynte ja, men det var egentlig ikke ekkelt. Delvis fordi man overhode ikke gidder å bry seg om det der og da og delvis fordi jordmor tørket det diskret vekk med en lunken klut etterhvert slik at ingen andre merket noe. Men med andremann hadde vi bedre tid og da fikk jeg klyster. Lå på siden i sengen og jordmor satte det på meg. Det er en pose med noe gele aktig masse som blir sprøytet inn i rumpen og så skal man ligge med det slik så lenge en orker og så løpe på do. Jeg for min del orket ikke engang at hun ble ferdig før jeg måtte ut på do. Var litt ekkelt, men ikke vondt eller noe sånt. Satt på do ganske lenge (ikke så godt med rier!) og måtte ut igjen dit en 2-3 ganger til, men tilgjengjeld slapp jeg å tenke noe mer på det under pressriene og første dagen etter fødselen. Helt ok egentlig, vil gjerne ha det denne gangen også om tiden strekker til.

Skrevet

Og jeg har termin dagen etter dere, og venter også min 3. gutt.

Jeg fikk klyster første gang og det var helt greit. Den gangen var det flere studenter tilstede når jeg skulle presse og jeg er veldig glad jeg slapp å bæsje foran hele gjengen..

Andre gangen jeg fødte ble det ikke tid til klyster. Men da var det bare jeg, jm og mannen min tilstede og det gjorde ingenting at det kom litt ut. Det var godt stemning på føderommet og vi lo litt av situasjonen.

Denne gangen har jeg tenkt på kjøpe en miniklyx(miniklyster til hjemmebruk) på apoteket slik at jeg evt kan ta den før jeg drar på føden, hvis det blir tid..

Skrevet

Jeg må på do når riene starter jeg. Virker som om riene og livmoren irriterer slik at tarmen tømmer seg selv........

Skrevet

Ja, det måtte jeg også, men fikk ikke tømt meg helt tydeligvis likevel.

Skrevet

Ble igangsatt, og før de satte igang dryppet fikk jeg sånn klyx. Syntes egentlig det var veldig greit, for da slap jeg å bruke energi på det. Mente selv jeg måtte fryktelig på do under fødselen, men det var visst babyen det... Hadde nesten glemt at den skulle ut og...

Skrevet

Tusen takk for kjempefine svar, nå vet jeg litt mer! Lykke til begge to! Vi blir jo her inne en stund til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...