Mara76 Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Fikk plutselig for meg at babyen har det..... noen som vet om jm kan se tegn til dette på ul? Er i uke 31 jeg nå da - men lurer på om det kunne vært oppdaget på standard ul???
ღDidrikmamsenღ Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 På ordinær ul er det for sent å oppdage dette. Tror det er rundt uke 10-12 man kan se om det er downs eller ikke
oktoberjentene;) Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 Stemmer som Malin82 sier.... men bare en fostervannsprøve kan si sikkert.... tror det er for sent å se det på ordinær ul... men de ville kanskje ha sett noen spesielle trekk, som f.eks neseben.... hadde de hatt misstanke da så ville de ha sagt det til deg.....
Wisi og Mia Christine :-) Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 Ei jeg jobber med har ei jente med Down syndrom. Hun sa det ble oppdaget rundt uke 30 - magen vokste plutselig veldig, mye fostervann, og ble sendt til ekstra UL. Der fant de ut at babyen hadde noen problemer med tarmsystemet, som igjen kunne være et symptom på Downs. Deretter ble det videre testing som viste at jenta hadde Downs syndrom. Men som hun sier, hun er veldig heldig og har ei høytfungerende jente.
VinterSol+2 Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 som oftest fatter de mistanke ved ordinær ul, ved å se på nakkefolden eller noe. Da blir du sendt til ny utredning, og får spørsmål om du ønsker fostervannsprøve. Hvorfor har du fått det for deg at baby har downs?
esperanza33 Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Hei dette sjekker legen med og måle nakkefolden, han målte flere ganger på første UL, da var jeg 3mnd på vei, viste dette når han startet målingen, siden min søster er over 40 når hun fikk barn sist, og da er det ekstra risiko for dette..nakkefolden er tykkere på barn med downs, det ble nok målt oss UL hoss deg også skal du se, det er jo veldig mye di forskjelig di måler, ikke så enkelt og få med alt, ikke alle leger som er like snakkesalige heller akkurat, som sagt hadde det ikke vært for min søster så hadde ikke jeg skjønt/tenkt over på han drev med på..
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Tror ikke de kan se dette uten videre. Men er det ikke sånn at babyer med downs rører mindre på seg? Det går sikkert bra!
moklatt 9 dager til termin Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 kjenner til 2 som fikk barn med downs i fjor.den ene hadde et helt vanlig svangerskap.de visste ingenting og fikk megasjokk etter fødselen.den andre hadde et problemfylt svangerskap og var til flere utredninger på sykehuset men de fant ikke ut at barnet hadde downs før etter fødselen de heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå