Gå til innhold

Termin i juni

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som alle er fødeklare men regner med at det er andre junidamer her inne? Det er fortsatt 10 uker igjen ti fødselen og har allerede begynt å tenke på den. Jeg er veldig spent selv om jeg har vært igjennom det to ganger før.

Formen min er egentlig på topp. Synes fortsatt at det er greit å være gravid. Det eneste som er en plage er at det er vanskelig å få en god natts søvn.

Hvordan har dere andre junidamer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen

Vi har 9 uker igjen til termin. I tillegg er det bare 2,5 uker til fagprøven så her blir det ikke kjedelig foreløpig... Vi er begge spente på fødselen og gruer oss også litt. Manne min får frysninger hver gang han hører ei dame skrike i fødselen så jeg lurer på åssen han takler det når det er meg som skriker. Men han har fått beskjed at han må ta seg en pause når han har behov og så lenge han gjør sitt beste er jeg fornøyd. Dette er vårt første barn så alt er nytt og veldig spennendes.

Formen min er mye bedre nå. Har ikke klart å spise annet enn riskaker til frokost helt fram til uke 29. Deilig å endelig kunne spise vanlig igjen... Sliter litt med bekkenet, merker det når jeg må gå mye i trapper på jobben og om nettene. Nurket er veldig aktiv i perioder. Spiste mitt første softis i går og da var det ikke ro å få på en time. Tror jeg skal heller la være... har aldri hatt vonde spark før, men i går...

Er ikke blitt lei av å gå gravid, koser meg med det som skjer. Er bare lei av at folk spør om jeg ikke er blitt lei enda...

Uff, dette ble et langt innlegg, men men :-) ;.)

Skrevet

Hei!

Jeg har termin 20 juni så jeg er ikke fødeklar ennå! Det er mit første barn, så det är spennende. Jeg har en del svangerskapsplager men har det i stort sett bra, så lenge jeg tar det med ro og ikke anstrenger meg for mye. Det er ikke alltid så lett å huske at kroppen ikke orker så mye som før :)

Skrevet

heisann:) formen er fin hos meg også:) bl er egentlig blitt mye bedre i det siste, så da føler jeg meg liksom aldeles toppers! har vert sykemeldt driiiit lenge, så jeg har mulighet til å leve helt på kroppens premisser, tror det er derfor jeg har så mye mindre smerter nå

kjipern er at vekta er ganske drøy nå ja- pga bekkenløsningen har jeg vert veeldig inaktiv ( har vert invalid store deler av svangerskapet) og denne gangen her har jeg jo ikke vert fnugget kvalm heller-- så matlysten har vert abnorm... kjipt...

men har begynnt å trene i basseng stortsett hver dag nå, og det hjelper til på alle måter:)

føler også fødselen nermer seg med stormskritt.... er litt stressa angående det jeg da, rekner med å føde enda raskere enn sist gang, og da er det langt fra sikkert jeg når frem til sykehuset i tide.... tar en og en halv time i bil dit... så rekner med jeg blir å ringe ambulanse når fødselen er igang....

Skrevet

Her er en junidame til :-)

Formen er bra, bortsett fra at jeg har fått bekkenlåsning på venstre siden og det gjør skikkelig vondt. Går til kiropraktor og akupunktur, men fremgangen er minimal. Ergo går jeg som en 90-åring og klarer ikke løfte datteren (som snart fyller 2 år). Føles litt trist, men heldigvis er jo dette forbigående..

Jeg er glad for at det fortsatt er igjen tid til å forberede seg mentalt til det som skal skje og glad jeg har en fødsel bak meg. Var ganske deppa sist (fødte før tiden) og tror det hadde sammenheng med at alt gikk så fort og at vi begge som ferske foreldre var utrygge på å komme hjem med en baby på under 2 kilo.

Nå gleder vi oss masse og vi har jo alt utstyret fra før av

Skrevet

Hei hei, her er jeg :-)

11 uker til termin igjen jeg. Formen er stort sett fin, men den siste mnd har kraftige og mange kynnere gjort seg gjeldende i tillegg til bekkenplager, så fikk beskjed fra fødselslegen at dersom ikke dette hadde gitt seg til neste kontroll 11. april måtte jeg bare regne med å holde meg hjemme..... Blæh! Stortrives på jobb og har veldig lite lyst til å bli skm, men kjenner jo at formen ikke er helt hva den var for et par mnd siden. Syns magen har eksplodert!! :-)

Men storkoser meg som gravid og syns det er deilig å kjenne mini sparke og turne rundt - helt turbo i perioder.

Må skryte av sambo - han er bare helt fantastisk og kjempesnill - vet ikke hva han skal gjøre godt for meg. Jeg har to gutter på 9 og 10 år fra før, mens dette er sambos første - han pusler og styrer, utrolig fascinert av barnevognfunksjoner og bilstoler. Syns det er så arti :-) Vi gleder oss masse til mini kommer rundt st.hans

Skrevet

Hei!

Jeg har termin 8.juni! Er sykmeldt pga kynnere og de var redde for prematurfødsel. Men ser ut til at sykmeldinga har hjulpet til å roe ned kynnerene ;) Så nå er det bare å nyte dagene til man skal begynne å vaske klær, dyner, sengetøy og gjøre alt klart.

Skrevet

Heisann!

Jeg har termin 23.juni og er også langt fra fødeklar. Hadde ikke tenkt noe særlig på fødselen i det hele tatt før jeg flyttet inn hit på 3.trimester. Nå som jeg stadig vekk leser om slimpropper, vannet som går og rier, er det klart at jeg har begynt å tenke på det. Begynner nesten å bli litt utålmodig og det er litt tidlig...

Formen er fin. Har fått litt vondt i ryggen i det siste pga all vekta som kommer foran på magen og puppene. Jeg sliter også med søvnen. Har ikke vært plaget med kvalme, bekkenløsning eller kynnere, så jeg skal ikke klage.

Skrevet

hei hei har 11 uker igjen enda jeg også, hmm men høres jo så lite ut...

skummelt. tiden går jo kjempefort, har begynt å få problemer med den ene foten eller låret i festet. er ikke sikker på om det har noe med bekkenet å gjøre men pytt pytt er verdt det.

har begynt å forberede sambo på fødsel også jeg, for han vil klippe navlestrengen. å han liker egentlig ikke blod å gørr hehe.

noen som vet om de viser fødsels video på det fødselsforberedende kurset?

Skrevet

juni her å :)

har termin 24 juni...så 12 uker til her....

men er sant dette men at jo mere jeg leser om andres tegn til at de snart skal føde,jo mere føler jeg at det nermer seg :)

har ikke hatt noen plager under svangerskapet så langt...bortsett fra kviser å tretthet de første 4 mnd :)

nå har jeg pitte litt plager m bekkenet...å snodig nok...jeg våkner om nettene med kramper i det venstre beinet....

men det er ikke hver natt ....

så skal ikke klage!!!! hehe er mitt første barn , så alt er jo veldig spennende

Skrevet

18.juni her:)

Og jeg har det som plommen i egget...*hummre*

Svangerskapspermisjon fra første uka i januar, pga. hardt fysiks arbeid og null mulighet for tilrettelegging på jobb.

Trodde det skulle bli skikkelig laaaaange trasige dager, men tiden flyr jo av sted! SÅ nå er det jammen meg ikke lenge før vannet renner av sted også.. hehe..

Er nok av de heldige jeg:) var sykemeldt pga sterk kvalme 14 dager i 1.trimester og noe hodepine de første månedene.

Nå er alt jeg kan klage over litt ryggvonde innimellom og litt trykk i mellomgulvet. + en leggkrampe innimellom.

Hodepine og uvellhet er fremmedord for meg. Får bare håpe svangerskapet fortsetter like lett:)

Skrevet

Hei og hopp.. Jeg har termin 12 juni :) vi gleder oss masse, selv om jeg plutselig kan bli litt grepet av panikk,, herregud jeg skal bli mamma ;) hehe!!

Er ellers 100 % sykmeldt p.g.a bekkenløsning, noe jeg har vært siden januar! Tiden gikk sakte i begynnelsen, men nå føler jeg ukene flyr..

Skrevet

Juni her oxo gitt ;)

21juni for å være presis... =) Så 11 uker igjen..!!

Ellers har jg hatt litt plager lenge med bekkenet, men ikke kjempe gale, heldigvis da!! Kjenner jeg kan nesten ikke vente 11 uker...mi forrige kom 20 dager før tiden, hadde ikke vært feil om han her kom sånt på samme tid...hihi... :P

Kos dere jenter med mage, spark osv =) Klemmm

Skrevet

Nok en kommende juni-mamma her også :-) Termin den 20., hvilket betyr 11 uker igjen... Har også inntrykk av at det er veldig mange fødeklare her inne, men kanskje ikke så rart - er vel når tiden nærmer seg fødselen at alle spørsmålene kommer og man søker forumet litt ekstra.

Formen er sånn midt på treet, er 60% sykemeldt pga bekkenløsning, men så lenge jeg er flink og ikke trasker for mye rundt omkring, går det greit. Umulig å sove natten igjennom uten å våkne mist 3-4 ganger, men pytt - det går greit foreløpig, ikke plaget med halsbrann eller noe sånt.

Det meste av babyutstyr er i hus, og påsken skal brukes til å sette sammen vogn, seng og kommode. Litt i tidligste laget kanskje, men blir helt gal av å se på disse eskene som bare står stablet i gangen her.. hehe.

Skrevet

28 juni kommer det en liten Tromsø gutt eller jente.

Er 40% sykemeldt fra jobb pga betennelse i høyre hofte, men det kjennes at bekkenet begynner å bli belastet også. Våkner kl 4 hver natt å må tisse, og sover veldig lett og urolig etter det..... Men jeg er fornøyd med det meste, vekta er fin, babyen sparker, ikke noe særlig å klage over egentlig. Lekker melk om natta, og har gjort det i 4 uker.

Gleeeder meg veldig til å se vidunderet :-)

Skrevet

Jeg har termin 10.juni og i dag er det 68 dager igjen.. Herremin å fort tida flyr =P

Er 100% sykemeldt, jobba som vikar i bhg og det gikk bare ikke lenger.. Har bekkenløsning som sitter bak i bekkenet og foran på skambenet, har også vondt ved lysken der og klarer så vidt å bøye meg for å ta på meg buksa =P

Har også veldig mye kynnere, heller ikke så greit å ha når man jobber i bhg og det blir mye bøying..

Så nå bare koser jeg meg hjemme og ser termindato`n nærme seg med stormskritt =P Blir spennende å se åssen det går med storesøster her når lillebror kommer =)

Skrevet

Termin 13.juni her =)

Så er 10 uker igjen på meg,begynner å nerme seg litt ja,men har ikke tenkt noe på fødselen enda,er jo ikke noe å grue seg til hvertfall,føde må man jo uansett!

Har ikke hatt noen plager til nå,jeg har hvert kjempe heldig,har ikke hvert dårlig en plass heller =)

Liker å være gravid,er koselig,...

Men gleder meg til å kunne sette seg i sola å ta seg en kald pils til sommeren =)

Jobber 100% enda =)

Skrevet

Har termin 18 juni. Formen er grei. Veldig trøtt og har begynt med smerter i forbindelse med bekkenløsning, men ellers er alt ok. Jeg har jo begynt så smått å glede meg til fødselen. Har 2 flotte fødsler bak meg og håper det går like bra denne gangen også.:-)

Skrevet

Jeg har igjen 12 uker til jenta vår skal komme. Formen er veldig varierende, men føler meg ganske bra etter at jeg ble 50% sykemeldt. Nå får kroppen hvilen den trenger:)

Ellers så er ikke magen så stor enda, har lagt på meg snart 5kg. Puppene lekker og jeg føler meg hoven pga vann innimellom.

Jeg har vært litt stiv i ryggen, men har funnet ut at det hjelper å gå turer...

Gleder meg veldig juni:)

Skrevet

10 uker til termin her også (16. juni)

jeg har akkurat blitt sykemeldt 100% pga sterke kynnere og frykt for prematur fødsel (som en annen junimamma lenger opp:)

er i grunnen foreløpig mest spent på hvordan dagene blir, men regner med det kommer til å gå helt flott. konstaterte her forleden at overhodet ingenting er klart, dvs vogna er bestilt og bilstolen står i boden, men nå har jeg jo tid til å pusle med det!

og selvom formen er sånn passe (bekkenet og disse kynnerne) er humøret upåklagelig, hvilket er flott for alle involverte.

det der med søvn, eller mangel på sådan, er tydelig vis en gjenganger. slik er det her også. det er vel en slags trening - til våkenetter som kommer...

Skrevet

Jeg har termin 4.Juni, og er i storform. Begynner riktignok å bli stor, og i går himlet butikkdamen med øynene da jeg sa jeg enda hadde 8 uker igjen.. Har vært veldig hormonelt ustabil i 2.trimester, men nå har humøret stabilisert seg, og det er vel bare den litt for raskt økende vekta som legger en demper på mitt ellers fantastiske humør!

Spilt fotball med lillegutt på 2 1/2 hver dag hittil i påsken, og sover godt (for tiden, det varierer litt) og har begynt å forberede oss på familieforøkelsen! Nå skal kluter klores og klær vaskes, og stellebordet skal ut av lillegutts rom og inn på babyens!

Nyter ukene, og er forberedt på at spetakkelet bryter løs om kort tid! -Har ingen idylliske illusjoner om det å ha spedbarn i huset da førstemann skrek kontinuerlig i 3-4 måneder! Godt å få ladet opp litt i forkant, så bygg opp under vanskelige hofter og bekken, forsøk å legge dere tidlig, og la mannen hjelpe til mer nå som det nærmer seg! Kanskje nettopp ditt barn blir en rolig sovende bylt, men det har du ingen garanti for!

Kos dere i ukene fremover!

Skrevet

Junimamma her også;o)

Termin 24 juni jeg da,så det er noen uker igjen..Men så langt har tiden gått veldig fort!

Er hjemmeværende med ei lita jente på snart to år så jeg har nok og henge fingrene i om dagen;o)

Formen er kjempe bra ,bortsett fra hormon utbrudd i form av kviser i ansiktet så kan jeg ikke klage;o)

Men begynner og bli vant med de også,rart hva man venner seg til;o)

Skrevet

Jeg hører også til her da :) Har termin 30.juni så er 28 uker i morgen. Siste trimester, oi som tiden flyr. Tiden flyr samtidig som den går ufattelig sakte. Er sykemeldt for kynnere og fare for for tidlig fødsel så er jo ikke så mye jeg får gjørt her hjemme heller, men kynnerne har roet seg da, heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...