Maud Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Fikk vite sent i går at en bekjent valgte å avslutte livet sitt på lørdag. Det er så utrolig trist. Vet jo at han har hatt det tungt en stund og føler meg som en dritt som ikke har tatt mer kontakt. Med nesten ikke noe søvn i natt, er jeg selvfølgelig også megakvalm i dag :-(
Gjest Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Det er ikke lett å kunne spå framtiden og heller ikke lett å kunne være overalt til samme tid desverre. Trist å høre om dette, håper du kommer deg mer ovenfor i dag da.
Superlis Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 Huff det er så vondt når sånt skjer,vet hva du går gjennom nå. For noen år siden skjedde det samme med en barndomsvenn.....Men som han skrev i brevet han hadde bestemt seg,og en hver ting som skjedde var bare en utsettelse..han hadde bestemt seg! Enda så kan vi ikke skjønne at han faktisk valgte og avslutte livet sitt på denne måten:( Håper du får sovet litt seinere i dag,og kos deg med familien din,bruk de som trøst. God klem
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 Så uendelig trist å få denne beskjeden..........men det er jo sånn at uansett hva du hadde gjort eller ikke gjort, så hadde denne personen tatt sitt valg alikevel. Men jeg forstår følelsen du har, håper bare du klarer å slippe den etterhvert, for når man velger å avslutte livet sitt, så rammer man de rundt ekstra hardt tror jeg........farlig å uttale seg for mye, men jeg opplevde også en kamerat som gjorde dette for mange år siden og det ble gjort på en teatralsk måte om man kan si det om et selvmord... I din situasjon så er du nå ekstra sårbar, med det lille livet du bærer på.......ta vare på deg selv og dine. Det gir oss en vekker når noe slikt skjer rundt oss.... Klem klem
hypersusmor Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 Jeg skjønner hvordan du føler deg i forhold til det å tenke på at man skulle tatt mer kontakt, men man kan dessverre ikke gjøre noe med fortiden. Dessuten er jeg litt enig i det Attpåklatten skriver, selvmord er bare ens eget valg. Man får heller tenke fremover, ta lærdom av fortiden og se om man kanskje kan ta ekstra godt vare på dem som fremdeles er blant oss. Jeg håper dagen din blir bedre etter hvert!
Trollmora Skrevet 3. april 2007 #6 Skrevet 3. april 2007 Jeg stiller meg bak Attpåklattens innlegg. Det er bare en person som er ansvarlig for ett selvmord og det er den som begår det. Ùansett hva vedkommende mente å oppnå så er det kun denne personen som kan velge å ta sitt liv eller å leve det. Du kan i ettertid si at hvissom dersom, så hadde dette kanskje ikke skjedd, men det svaret kan vi aldri vite. Tenk på deg selv nå med den lille spiren som skal vokse og gro, familien du skal tilbringe påsken med. Kos deg i sola, sørg over det livet som er tapt men ta aldri noen skyld på deg om at du kunne gjort noe annet! Stor trøsteklæm fra
Maud Skrevet 3. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2007 Takk for fine svar. Jeg er enig i at det er han som velger som er aktør og at vi andre ikke har ansvar for hans handlinger. Ikke åpnet han opp for noe eller tok imot omsorg hvis vi tilbød den heller. Det er allikevel utrolig trist å tenke på at han led så masse at han ikke så noen annen utvei.
Tiggywinkle Skrevet 3. april 2007 #8 Skrevet 3. april 2007 Huff så fælt. Man føler seg maktesløs ja, og lurer på om noe man hadde gjort kunne forandret det. Men det er som flere sier, ikke så mye man kan gjøre når noen først har bestemt seg for det. Har 2 kamerater som hver for seg valgte samme løsning, fælt for alle som satt igjen.. virker som om det ofte er gutter som velger den utveien. Enig med attpåklatten, ta vare på deg selv og det livet du bærer på. Klem
Ronja65 Skrevet 3. april 2007 #9 Skrevet 3. april 2007 Forstår følelsen din. Men hør på de gode råd, som de flotte jentene her har gitt deg. Samtidig er du ekstra sårbar, nå som du venter en liten en. Klem til deg.
♥Snulder Skrevet 4. april 2007 #10 Skrevet 4. april 2007 Huff... nå skvatt jeg... trodde det var spiren din det gjaldt... Må ikke skremme oss slik!!! Jeg burde egentlig ikke kommentere selvmord. Har hatt det alt for tett på, og har INGEN empati med de som foretar den utlimate egoistiske handling. Det er grusomt for de som sitter igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå