Gå til innhold

Skat........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må vist betale. Å det skjønner jeg lite av.Ja jeg har skatte kl 2. Men hadde ful OS som lønn i 7 eller var det 8 mnd. Å jeg betalte skatt av den.Ca 1000 kr tror jeg. Jeg begynte å jobbe i aug. Har da hadt bhg plass til gutten min. Men det står ikke oppført noen plass at jeg har fått fradrag for det.. Så håper bare at det er noe som ikke stemmer her.Etter jeg begynte å jobbe har jeg trukket tabell av lønna å 36% skatt av OS.. Skal på likningskontoret i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så rart, noe som ikke stemmer da! Fradrag for bhg har du krav på, men private barnehager er ikke pliktig til å sende inn, så du må rette det på ligningen og sende inn selv, og mest sannsynlig har de lignet deg i feil klasse selv om det står klasse to - vet det er mange som er alene som lignes i feil klasse, så jeg sjekka det selv etter at jeg nå fikk baksmell.

Skrevet

Hei. takk for svar. Hvordan finne ut om jeg har blitt ligna i feil kl?

Skrevet

Barnehagen står heller ikke på her, den må jeg sette på selv. Men noen som vet hvor jeg skal ordne slik at det står at jeg er alenemor. Gått fra min samboer eller slik. Jeg blir ikke klok på den skatten.

Skrevet

endrer du til skatteklasse to er du aleneforelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...