Gå til innhold

Sammenheng vekt/størrelse og aktivitet?


-carina-

Anbefalte innlegg

Er det sånn at det er noen sammenheng med babyenes vekt/størrelse og hvor aktive de er?

 

Karsten er en liten gutt (6820 gram) og er superaktiv, sitter ikke i ro ett eneste sekund...

 

Hvordan er det med deres babyer? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Simen er en stor gutt:) Og ikke aktiv. Sitter på rumpa si og bøyer seg opp og ned:)

 

Jeg tror det har sammenheng, og samtidig det med matinntaket. Ser at babyer som er mindre i vekt og lengde enn Simen spiser mye mer! Men så er de mye mer aktive og da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie er vel ikke stor eller lita tror jeg. Hun er veldig aktiv, og har endelig begynt å spise masse. Hun har spist to 6mndr glass middag og tre fruktmos begere i dag, så hun har nesten for mye energi for tiden:-)

 

(Hun er 7500 og 68cm lang nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...da er det nok en sammenheng der ja..hehe... Jeg får bare små barn jeg tror jeg, selv om hun var kjempe stor ved fødsel. Emma er 2 år og 8mndr, veier nå 11kg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid er ei stor jente, men har alltid vært aktiv. Fra hun var liten har hun signalisert at hun vil leike med meg på gulvet framfor på fanget. Det hender vi tar ei pause og sitter opptil en halvtime og "leser" bildebøker, men bortsett fra det gjelder det å hoppe på fanget, ake seg bortover på rumpa, krype rundt i en sirkel og bakover(ikke forlengs enda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emilie er en stor jente, 9,5 kg og er veldig aktiv. Skal helst krabbe over alt. Men hun kan også sitte litt rolig, enten på fanget og fikle med glidelås el. eller på gulvet og leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albert er en stor gutt, og ganske aktiv. Vil ikke sitte på fanget og kose lenger. Kan sitte en del og leke på gulvet, men sitter ikke Rolig. Han spiser også mye:) Som regel 3 fulle porsjoner grøt og 1 middagsglass om dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilie spiser forøvrig 1 full porsjon grøt, 1 middagsglass (6 mnd) og ev. 1 beger fruktmos om dagen. I tillegg drikker hun 500 ml. mme og litt babysaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synne er lita med sine 7,1 kg, og veeeeldig aktiv! Krabber over alt og ligger mye på gulvet og leker alene. Og jepp, hun er en stooooorspiser begynner jeg å få inntrykk av.. Her er det et stort middagsglass, 5-6 brødskiver, 1-2 fruktbeger og gjerne et halvt fruktbeger med yopghurt som går ned om dagen. Skulle ønske jeg hadde like bra forbrenning gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Tulle spiser masse, 3 porsjoner grøt ,400 ml mme, stort middagsglass og 2 med frukt. Vann, babysaft, og litt kjeks. Hun veier 9700 er 73 cm lang. Hun er kjempe aktiv, liker også å leke alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...