Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 hvor gamle er de når du kan gi vann?. er det nok å koke opp på vannkoker, eller må det kokes i kjel? hvor mye gir dere ca?
Gjest Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Vi begynte å gi vann til jenta vår da hun var 5 eller 6 måneder (husker ikke helt). Vi koker ikke vannet i det hele tatt, gir henne rett i fra springen. Kommer jo an på kvaliteten på drikkevannet selvfølgelig, men litt bakterier har de bare godt av (etter samråd med hs)..
Tiddelidu Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 Helsesøster sa at man kan gi vann fra 6mnd alder.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 Jeg gir vann til junior, han er nesten 2 mnd og har fått vann siden han blir født. Det er ikke mye han drikker 10-30 ml om dagen og noen dager vil han ikke ha noe. Det er bare godt med vann for kroppen. JEg koker det på vannkoker og tar i steriliserte flasker som jeg setter i kjøleskapet. Det kan hande barnet/babyen ikke vil ha så mye i starten, det er jo uvant og smakløst, men min drakk som bare det. Både lege, sykehus og hs har sagt han kan få fra han ble født så lenge det ikke blir istedenfor å gi ham melk, men i tillegg når jhan får nok næring i melka.
*Lucia* Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 Kan jeg spørre hvorfor du gir vann Anonym? Ringte nemlig hs her en dag det var så varmt og spurte om jeg kunne gi LITT kokt avkjølt vann som tørstedrikk da hun var kjempe varm og ikke helt fornøyd. HS sa at joooooooa, jeg KUNNE jo det men........... Burde heller gi mme som tørstedrikk / måltid. (jeg ammer desverre ikke lenger, snuppa er 3,5 mnd)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2007 #6 Skrevet 3. april 2007 Han er mye våken og aktiv. Han har lagt godt på seg og får mer enn nok næring. MME kan gjøre avføringen hard og vann hjelper tarmene. Hvis han blir litt sutrete og ikke er sulten gir jeg han litt vann så blir han så fornøyd. Dehydrering. JDet er kanskje anderledes hvis babyen sover mye og får i seg lite næring (vann skal ikke gå istedenfor mme men i tillegg).
Lillypia Skrevet 3. april 2007 #7 Skrevet 3. april 2007 Jeg var på 3mnd kontroll i går og der ble vi anbefalt å introdusere vann for henne nå. det står i tillegg her inne på uke for uke tror jeg at man godt kan begynne å gi dem litt vann rundt 3mnd. Hun her legger på seg nesten fro godt, så jeg skal begynne å gi litt vann nå for å "drøye" måltidene litt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå