Gå til innhold

Dere som setter fragmin sprøyter.. Jeg sliter litt jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 33 og begynnte å sette sprøter for en ukes tid tilbake. Fragmin på grunn av leiden mutasjon.

Saken er at jeg sliter noe voldsomt med dette. Sprøytene skal jo settes i magen, og jeg har nesten ikke noe hud å ta av her - magen min er såå stram. Jeg satt sprøyter helt i starten også, men fikk beskjed om å slutte, og starte i uke 32, og jeg slet ikke i starten slik som jeg gjør nå.

Når samboer setter spøryten på meg, begynner babyen å sparke rett under der hvor det stikkes - hver gang! Vil ikke tro at spissen gpr igjennom heller, så synes det er veldig rart. Men jeg klarer ikke dette jeg.

Finns det noen andre som sliter- setter dere spørytene andre steder på kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg setter ikke selv.. men er sykepleier å ha satt en go del slike sprøyter.. d du kan gjøre er at du setter de skrått inn i huden på magen.. du trenger ikke å klemme før du stikker.. den skal jo bare rett under huden..

Skrevet

Hei, jeg har også Leiden mutasjon og har måttet sette sprøyter ved lange bilturer o.l. Mannen min er sykepleier og han setter dem i overarmen min eller låret mitt, synes også det er ekkelt å få dem i magen nå (er i uke 39 i følge BIM). Han setter slike sprøyter hele tiden på jobb og sier at de skal settes subcutant (betyr under huden), og at det ikke egentlig spiller noen rolle hvor på kroppen det settes. Bare finn et sted med litt polstring og stikk i vei ;)

Skrevet

Takker for svar - jeg setter de på skrått in i magen, men sliter likevel med å få plass der.

Men da kan jeg altså sette de i armen eller låret som deg - for der er det jo mye mer polstring:-)

Skrevet

Mener det skulle gå bra ja!

Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...