Gå til innhold

Off...hvorfor bruker ikke folk byttelapper???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om jeg skal skrive om dette, for jeg sitter her med et luksusproblem. Her i USA er det vanlig at folk gir gaver i tiden foer babyen kommer--til baby showers, osv. Jeg sitter her og ser over hva vi har faatt saa langt og teller ikke mindre enn 20 bodyer i str. 3 mnd, 10 pledd, og 15 antrekk igjen i str. 3 mndr. Det er jo utrolig snilt av folk, men det er 4 maaneder igjen til babyen kommer og jeg ser for meg at vi faar masse flere klaer i akkurat samme stoerrelsen etter at babyen blir foedt i Norge. AAARRGGHHHH...kan ikke folk huske byttelapper, eller i det minste gi en liten indikator paa hvilken butikk gaven er kjoept i? Det virker saa utrolig bortkast, liksom--og vi trenger jo masse klaer i andre stoerrelser ogsaa. Skal proeve aa bytte noe, men aner ikke hvor det er kjoept. Jeg kan jo evt. gi ting videre som gave, men det kan jo tenkes at andre har samme problemet. Hvilken baby trenger 10 pledd, liksom? :-)

Men i det store og hele er vi jo kjempeheldige. Er ikke meningen aa klage. Ville bare gi en liten paaminnelse til meg selv og dere andre at naar man kjoeper barselsgave til noen--saa husk byttelapp! :-) He he.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner problemet.. hehe.. det blir mye gaver... kjekt, men dumt hvis det blir FOR mye som blir liggende ubrukt...

Synes du det er dumt å spørre folk hvor gavene er kjøpt ?

Jeg ville kanskje spurt på en fin måte, forklart at vi er kjempeglade for alt vi får, men at det er blitt så mye i en størrelse, og lurt på hvilken butikk den er kjøpt i, så kanskje den kan byttes i en større størrelse... sagt noe sånt f.eks....

Det må vel de fleste forstå... ?

(Jeg har hvertfall forståelse for at det kan bli VEL mye bodyer/klær i en størrelse....hadde ikke hatt noe imot hvis folk spurte hvor det var kjøpt så de fikk byttet....)

Jeg ber alltid om byttelapp når jeg kjøper fødselsgaver o.l., vet det er mye som må byttes :-)

Skrevet

Trøsten kan være at det ofte ikke er så vanskelig å se hvor klærne er kjøpt her i Norge. Det er ikke så mange forskjellige steder å velge mellom. Og så kan du jo gi et hint til familie og venner om hva du har fra før og hvilke størrelser det kan være kjekt å få.

Skrevet

Hei bare lurte på noe. Skal dere flytte hjem, eller skal dere bare hjem for å føde?

He, he og folk bruker sikkert ikke byttelapper fordi, de er så sikre på at den gaven de er gitt er så fin at du ikke vil bytte den :-) Eller at den er kjøpt på tilbud og det ikke er bytterett. (Er kanskje ikke sånne regler i USA da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...