♡ wims Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 jeg har så vondt nederst i magen. nå er det helt ille. det har liksom eskalert i løpet av de to siste dagene - i natt våknet jeg flere ganger. det er ikke de vanlige stikkene (ligamentene) som jeg pleier kjenne, ei heller kynnere som jeg er vel vant med. har hatt menstruasjonsmerter og "nedfallsfølelse" de siste dagene og nå akkopagnert med dette. vondt når jeg går, vondt når jeg sitter, vondt når jeg ligger. og korsryggen, som når jeg skal ha mensen. og jeg er kvalm. jeg skjønner det ikke. åh, så frustrerende. er det noen som har det sånn? (er i uke 30)
ifie Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Har hørt at det kan være vondt og stikkende når hodet til babyen fester seg! Kanskje lurt å ringe lege/jordmor hvis du er bekymret?
ninsoer Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 ville ringt føden.. høres jo nesten ut som rier
Ma-i Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 DEtte kan være tegn på at du starter med åpning og rier, at kroppen er stressa rett og slett og at du trengerro, er jo litt tidlig at hodet fester seg i uke 30, mnen det kan det og det kan også være andre ting. Det er ikke normaløt å ha sånne vondter plutselig. Ring jordmor du, og få en skjekk. Det trenger absolutt ikke være noe, men det kan jo ikke vi vite. Ofte er slike vondter et tegn på at vi presser oss for hardt og kroppens måte å si fra om at vi må roe ned, gjør vi ikke det kan det sette ting igang... Om du ikke har ringt jordmor , så gjør det nå, ring føden og hør,
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Ville uten tvil ringt! Oppdater oss da er du snill!
♡ wims Skrevet 3. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2007 vel, jeg gikk og la meg i går kveld - rett etter å ha skrevet HI - for å forsøke å slappe av litt uten særlig hell. prøvde å ta et bad, hvilket vanligvis hjelper mot alt, men det var heller ikke særlig vellykket. i stedet tok det seg opp og ble et regelmessig mas og jeg ble litt bekymret. ringte til slutt opp på ABC der jeg "tilhører" og forklarte hvordan det kjentes ut og fikk beskjed om å komme med en eneste gang, så skulle de finne frem journal og følge meg over på føde A. der var verdens søteste jordmor og en veldig trivelig lege. de tok en del tester, samt UL for å sjekke livmorhalsen(?) og babyen. første urinprøve hadde spor av blod og proteiner og full uttelling på noe jeg ikke husker hva heter, men som er hvite blodlegemer - hvilket kan tyde på infeksjon. det var dog ikke en steril prøve, så jeg skulle ta en til etter UL og så håpet de at utslaget var like stort der. det var det (og grunnen til at det var bra er at da er det mest sannsynlig en infeksjon som er årsaken til sammentrekningene), så nå har de satt meg på antibiotika for sikkerhets skyld. det handler om noe sånn som at en infeksjon (UVI) kan trigge sammentrekninger som disse, samt resultere i tidlig vannavgang, og hvis det er en infeksjon vil en antibiotikakur gjøre susen og antagelig vil sørge for merkbar bedring nokså raskt. jeg fikk lov til å reise hjem med forbehold om at jeg ringer igjen hvis det ikke blir bedre i løpet av dagen i dag. foreløpig har det ikke skjedd store endringen/bedringen, men kan hende er det fordi jeg "knyter meg" i tillegg. beklager så mange ord. takk for omtanken, dere. veldig hyggelig det, sånn midt i uroen.
ninsoer Skrevet 3. april 2007 #9 Skrevet 3. april 2007 håper at d bare er en uvi du har da.. lykke til
Vaniljesukker Skrevet 3. april 2007 #10 Skrevet 3. april 2007 Jeg hadde det akkurat på samme måte da jeg hadde UVI. Har etter det tatt Tranebærkapsler (og passet på å holde føttene og baken varm hele tiden), og det har holdt infeksjoner unna så langt:-)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 3. april 2007 #11 Skrevet 3. april 2007 Det var godt du ringte de!!! Får håpe antibiotikaen hjelper deg, men ikke nøl med å ringe hvis du er usikker igjen da! Så lenge de har gitt beskjed om at du skal si i fra hvis det ikke bedrer seg, så måååå du gjøre det! Vet ikke hvor lang tid de forespeilet deg om at det kunne ta før du kunne regne med å føle deg bedre?! Uansett, kjempe mye lykke til! Håper det ordner seg snart igjen for deg! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå