Gå til innhold

Galt og be om 100% sykemelding.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå inne i min 23. uke.

Har en tung og slitsom jobb i dagligvare. Kassene som jeg sliter på hver dag er i snitt 12 - 15 kg. Og pallene som jeg drar på kan bli opp mot 600 kg. Er ikke mye hjelp og få fra mine kollegaer. Jeg er jo ikke så gravid må du vite. Men jobben i seg selv er ikke det værste.

Hadde det ikke vært for at jeg er gravid så hadde jeg sagt opp jobben pga mistrivsel. Det er bare ikke den glupeste tiden..Jeg gruer meg for og gå på jobb. Hver dag er det noe som må klages og hakkes på. Var tidligere sykemeldt i 50 % i to uker pga depresjon. Ga tydelig beskjed til arbeidsgiver hvorfor jeg var sykemeldt. Men fikk bare beskjed om at det var jævlig synd,..da hadde JEG en stor utfordring...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har planer om å si opp jobben, så hadde jeg helt garantert sykemeldt meg 100 % i din situasjon. Både mange tunge løft, lite hensyn til deg og mistrivsel er gode grunner til sykemelding nå når du går gravid. Du bør ta hensyn til deg og barnet akkurat nå!

Skrevet

Synes godt du kan be om sykmelding ja pga de tunge arbeidsoppgavene. Jeg jobber selv i dagligvare og vet hvor mye slit og stress det er. Nå er jeg så heldig å få lov til å sitte mest i kassa da, så jeg slipper all "løpingen" og de tyngste løftene. Men man blir da nesten like sliten i den avdelingen også, for hvem som klarer å sitte åtte timer i strekk? Sjelden mulighet til å få på do og man blir surrete av kundemassen. Bare den som har prøvd det skjønner dette.. Dessuten er magen blitt så stor nå at jeg får vondt i nakke og rygg av å holde hendene lengre frem for å gripe varene over båndet. Er sykmeldt pga høy smitterisiko akkurat nå, immunforsvaret mitt er på bunn og jeg får "alt". Er meningen jeg skal tilbake etter påske.. men pga alt jeg har skrevet ned her så ønsker jeg å være hjemme mer. Så både du og jeg må nok ta en prat med legene våre tror du ikke?

Skrevet

Hei tolle.

Jeg synes du skal kreve å bli sykemeldt 100% tvert og ut svangerskapet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg skal gi deg en utrolig god grunn.....

Hvis du har vært sykemeldt pga. depresjon så er det enda tøffere for deg nå ( med hormonene o.l.) Du står i fare for å undregrave en mengde frustrasjoner som lagrer seg i bakhodet ditt bare for å holde ut ( overlevelsesinstingt) og det får du garantert svi for senere. Er det noe som er viktig når du skal gjennom en hard fødsel, som er ettefulgt av nattevåke og gudene vet...så er det å ha det bra med seg selv når man er klar til å føde.Det er ingen som takker deg den dagen du har fått svangerskapsdepresjon som varer i 2 år og du ikke takler å gå oppe med en unge som gråter ( og hva om han/hun får kolikk). Du må være beredt og det er bare du som kan ta ansvar for din egen helse. Jeg hæres kanskje litt selvsikker og bestemt ut, men jeg snakker ut i fra sinnsykt dyre erfaringer. Jeg var i akkurat samme situasjon som deg, og drog det altfor langt. Jeg var ikke klar over at jeg hadde det så ille som det viste seg at jegf hadde det. Jeg taklet ikke å gå igjennom en fødsel( selv om jeg er tøffeste jenta i byen-----trodde jeg) Jeg innrømmer aldri at jeg har det leit, og dette trodde jeg at jeg skulle takle. Intil jeg satt der med den verste depresjonen ever. Det er fint på en måte at du har prøvd å være skikkelig deprimert for da kjenner du kroppen din litt bedre enn enkelte andre. Du vet hva du skal kjenne etter og bør lære deg og passe deg... Jeg gikk med psykolog i 2 år før jeg kom meg til hektene, og ingen takket meg for å ha bitt sammen tennene på jobben, gjett om jeg ble bitter...... Det vil du ikke blir,, tro meg!! Sørg for å få en lykkelig slutt på dette. Si til legen din at presset på jobb blir så stort at du kjenner den "deprimert"-følelsen kommer snikende og lyg på deg en forbaska til bekkenløsning som du sier blir verre og verre for hver enske du bærer. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ta en liten hvit løgn. Du og det kommenbde barnet har godt av at du har det bra når den tid kommer. Invister i fremtiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ønsker deg kjempemasse lykke til...Dette greier du!!!!!! :)

Skrevet

Nei kom deg til legen og be om sykemld pga tunge løft på jobb! Ble sykemld ufrivillig pga det jeg, og går over på svangerskapspenger snart. Og om du da i tillegg mistrives i jobben er det ikke noe å lure på engang.. :)

Skrevet

Hei Bluebell !

Tusen takk for svaret. Ja, jeg tror nok vi skal ta en tur til legene våres. Har akkurat kommet hjem fra en lang dag på jobben. Ser frem til at morgendagens vakt er ferdig kl 20 i morgen. Da er det fri frem til onsdag, bare så synd fridagene går så fort. Tenker og bestille en time rett over påske. Så jeg får bare håpe på forståelse hos lege. En vet jo aldri !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...