Gå til innhold

Hvordan går det med deg, Rita 19?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du har havnet i en veldig trist situasjonen, og håper det ordner seg for dere. Har tenkt litt på situasjonen din, og vil derfor gi deg noen innspill.

Tror det er lurt om du føder i Norge. Om ikke kan du risikere å ikke få flytte tilbake til Norge senere, hvis kjæresten din motsetter seg at du vil flytte tilbake. Selv om alt er rosenrødt nå, kan det være greit å tenke litt fremover. Når man får barn ser man gjerne viktigheten av å ha kjente og kjære rundt seg.

Det er ille at mannen din ikke ønsker å ta ansvar for barna sine. Uansett om han og moren ikke klare å samarbeide godt, sier det mye om en mann at han ikke ønsker å stille opp for barna sine. Vil du virkelig ha en mann som er villig til å "leave it all behind", som du sier? Vær i hvertfall påpasselig med å sikre deg selv og barnet først, hva angår økonomi og andre juridiske rettigheter. Ikke la han dra deg inn i sine egne økonomiske problemer, man kan slite lenge med økonomien om man er korttenkt som ung og forelsket.

Motiver kjæresten din til å sluke litt kameler hva angår eksen nå. Han har tross alt sviktet henne til fordel for en som skulle passe barna demmes. Større svik kan man vanskelig oppleve. Enda værre er det at dere hadde hatt kontakt allerede før han var med på å ansette deg som au pair. Han har ikke oppført seg som en voksen og ansvarlig mann i denne sammenheng, og bør derfor legge seg langflat for eksen i forhold til dette. Om han tar selvkritikk for egen oppførsel og sier at han er villig til å gjøre mye for å få et godt samarbeid, kan det hende hun etterhvert klarer å legge bitterheten bak seg.

Tenk først og fremst på deg selv og barnet du skal ha. Men velger du å satse på denne mannen, velger du også barna hans. Og barn er ikke noe man bare kvitter seg med når man blir lei av dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Da har nok jeg formulert meg feil. "Leave it all behind" er ikke ment sånn. Han er veldig flink med barna sine og det er ikke noe annet han er mer glad i.

Han stiller jo krav til meg om at når vi flytter til Norge er jeg nødt til å være med til England hver 2mnd iallefall.

Normalt, i situasjonen han har hatt med henne og hennes familie så hadde han aldri hatt noe som helst med henne og gjøre. Men han snakker med henne og oppfører seg så han skal slippe rettsak.

Han elsker guttene sine og han betaler alle avdrag og tar dem med ut når vi "får lov" av henne.

MEN nå skal vi flytte til norge og vi skal ha vår egen baby, og det er helt klart at han kommer til å få et kjærlighetsforhold til denne babyen ettersom jeg ikke kommer til å nekte han og holde sitt eget barn.

Si meg, hvilken pappa hadde godtatt og ikke få lov å holde sine egne barn? "DET ER MINE UNGER" sier jo hun eksen. Hun er jo klart sjuk i hodet. Eksen hennes har kjørt rettsak mot de 2 andre barna hun har med han, og han får ikke engang lov å møte opp på døre for han er "farlig"...så kjæresten min har hatt alt mulig DRITT fra den fronten også.

Kommer vel til å ordne seg. Sier seg selv at jeg ALDRI hadde vært sammen, eller enda værre blitt GRAVID om kjæresten min ga faen i barna sine. Da kunne jo JEG vært den neste... Men som sagt, man må kjenne til den syke historien.

Leave it all behind mener jeg akkurat som jeg ga slipp på alle mine krav i Norge, familien for 6 mnd nå, og at jeg måtte ofre en del for å bo her i England. Det samme må han nå som han skal bo i Norge. Han må lære Norsk, finne ny jobb og gi fra seg jobben og alt han har her i England.

Takk for at du spurte :-)

Stor klem!

x

Skrevet

Hei, hvordan skal dere klare dere oekonomisk i Norge da?? Bare lurer siden jeg er gift med en engelskmann og proever aa overtale ham til aa bli med til Norge ;-)

Skrevet

Man har krav på alt i Norge. Her har jeg ikke krav på en dritt.

Pga et syndrom jeg har, så får jeg økonomisk støtte i Norge.

Hvor bor du? Jeg er i Sheffield.

Skrevet

Man har krav på alt i Norge, he he så enkelt det er!

Så du skal leve på trygd da?

Kunne du jobbe i England, så kan du vel jobbe her også?!

Skrevet

Jeg kan ikke jobbe i England, det er problemet. DUST!

Les om Asperger's Syndrom eller hold kjeft.

Skrevet

..eh...

Trodde du jobbet som au pair, jeg- i alle fall en stund.. ?!

Skrevet

hehe... 19 årige gravide på trygd, med over 40 år gamle kjærester.... kan det bli bedre liksom?

Skrevet

Vi flyttet ut i september.....akkurat som vi hadde bodd og knulla i huset med eksen helt til nå..du sliter. Dessuten er det noen som har fått bra jobb nå. Media linja kom godt til bruk:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...