♥2 små gull♥ Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Jenta vår har hele tiden villet ha smokk, men har ikke klart å holde den selv. Så fort vi slapp taket spratt den ut igjen. Vi brukte smokker som var blanke fordi jeg syntes de så finest ut, men det var jo selvfølgelig feil. Gjorde et siste tappert forsøk og kjøpte de med brun tutt som er av naturgummi, og vips etter et par dager så holder hun den selv! Gud for en lettelse! Mulig dette er allmennkunskap på "mammaskolen", noe alle mener jeg burde vite for å ikke være en udugelig mor, men jeg viste det ikke, og mulig det er flere uvitende mennesker der ute som sliter med barn som ikke vil holde smokken selv. Håper tipset kan hjelpe noen hvertfall, jeg skulle hvertfall ønske noen hadde fortalt meg dette før.
selfangerkjerringa Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Antar du snakker om lateks kontra silikon? Silikonsmukkene skal være bedre enn de av lateks, mest fordi de er mer holdbare, lettere å holde rene, og minsker risikoen for lateksallergi-utvikling. MEN de er ikke like mye som lateks-smokkene, og jentene mine har bare spytta dem ut og hylt når jeg har prøvd... så her er det lateks. Men jeg er nøye med å sterielisere og bytte dem ut selvsagt
vi blir 4 :o) Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 hos oss hjalp det å bytte til NUK sine smokker, som er formet slik at de går litt opp mot ganen.. etter at lilleguytt fikk den har smokken sittet klistra ) har anbefalt dette til flere, og det har virket på de fleste..
Lonely Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Hehe etter utprøving av alle sorter som fins tar lille gull plutselig smokken her......Var pappaen som fant en i skapet i ren desperasjon da mammaen var på butikken. Så nå godtar han mam sin lateks smokk.....Og sover plutselig nesten hele natten....digg!!!
Lua på snei :o) Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 heisann,bare lurte på en ting jeg,når begynner babyen med smokk,gutten min er klitt over 2 uker gammel,og vi har ikke begynt med den ennå......?
♥2 små gull♥ Skrevet 2. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2007 Vår fikk smokk så fort vi kom hjem fra sykehuset. Hun virket veldig urolig og hadde problemer med å sove, så da prøvde vi smokken, og det var med stor suksess. Måtte sitte å holde den for henne fordi hun ikke klarte å holde den selv, men hun roet seg med en gang hvertfall.
selfangerkjerringa Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 Det anbefales å vente med introduksjon av smokk til ammingen er veletablert. Så får en vurdere selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå