komplett familie Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 leste noen innlegg her ang nekting på puppen!!! har ikke tenkt noe over det, men synes det har vært slitsomt med å gi pupp de siste ukene. gutten min er snart 7mnd og har siste par ukene ofte ikke ville hatt mm, men grøten går ned på høykant. får mellom 2 og 3 grøtmåltider om dagen. han får mm kl 6, og litt kl 8.30 (for å slukke tørsten!!!) så grøt ca kl 9, grøt igjen kl 13, kl 16.30 litt mm, grøt kl 18, og prøver etter det å gi mm, men sjeldent han vil ha. til grøten får han vann, men ikke mye - rundt 30ml tilsammen!!!! det jeg lurer på er - får han nok væske i løpet av dagen? nattbleia er tung, de andre kunne vel egentlig vært litt tyngre synes jeg... - er det puppenekt vi holder på med? - noen tips på hva jeg burde gjøre? vær så snill og svar - vil ha MANGE tilbakemeldinger =)
haater husarbeid Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Jeg tror ikke det er puppenekt akkurat, det er jo kjennetegnet av at de vegrer seg for å ta puppen og gjerne hyler når den tilbys. For din baby høres det heller ut som han er mett. Og ikke orker mer mm. Min lille kar er sju mnd og får ikke mer enn to grøtmåltider om dagen + et lite middagsmåltid. Han får mme og jeg merker at nå etter at vi har kommet opp i mer enn fulle porsjoner med grøten, så drikker han ikke så mye mme lenger. Han drikker noe vann til grøten, men tror ikke det blir 30 ml til sammens. Kanskje karene våre er inne i en periode at mat er mer spennende enn puppen / flaska? Jeg tror ikke dette er puppenekt og vil du ha han til å drikke mer, får du heller kutte ned på grøtmengden. Det er begrenset med plass i en liten babymage
komplett familie Skrevet 2. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2007 godt å høre - takk skal du ha!!!! er jo ikke store magen som skal fylles opp nei.... han bestemmer jo nesten selv om han vil ha grøt eller mm føler jeg... nekter pupp, men nyter grøten.... ja ja det er vel et tegn på at alt nytt er mer spennende.... godt å høre at det er fler som ikke drikker så mye til grøten og ikke ellers heller takk for svar =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå