filijokus *fødeklar* Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Jeg blir litt lei meg jeg, når folk jeg ikke kjenner så godt og som ikke har sett meg på lenge sier: Å, så STOR du har blitt. Kan man ikke heller si: Å, så fin mage du har fått eller i det minste Å, så stor MAGE du har fått. Selvfølelsen går rett i bånn ved sånne kommentarer. Det tar jo litt tid å venne seg til at kroppen blir helt annerledes, og slurvete kommentarer hjelper ikke. Måtte bare syte litt. Føler selv at jeg ser ganske normal ut til å ha 88 dager igjen til termin, og ikke at jeg har lagt meg ut noe særlig ellers heller. Er opp ca 7 kilo sålangt.. Snufs.
mememe Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 vel... kameraten min bytter på å kalle meg feita og småen i hver setning nesten.. ja, jeg er liten.. og ja, magen er stor.. tror ikke de tenker over at ting kan misforsås SÅ veldig som det kan for oss om dagen.. de mener ikke noe vondt med det...
ana baroma Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 Folk mener det ikke vondt:) Jeg har selv sendt ut sånne kommentarer til venninner, uten å mene noe annet enn at de har en misunnelsesverdig fiiiin mage:) Så jeg tåler alle kommentarer (stort sett), samt klapping på magen min, hehe. Du er helt sikkert kjempevakker!! Og det synes nok de som sier sånt også
Gjest Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Har litt med måten de sier det på synes jeg, stort sett er det bare hyggelig. Men har opplevd noen ubehagelige situasjoner, som når "venninna" mi spurte om hvor mye jeg egentlig veier nå... DA mener man faktisk ikke å være snill. Men hun er unntaket tror jeg, de aller fleste er bare søte og snille synes jeg:)
ana baroma Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 OJ, da hadde jeg også stussa, ja:) Det er da virkelig ikke noe man spør andre om!! uansett!!
Gjest Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Ja jeg ble faktisk helt satt ut, lurte på hva hun egentlig mente. Men regner med hun ikke forstår bedre, hun har ikke barn selv og er veldig singel (ikke i barne-modus i det hele tatt). Jeg er jo helt middels stor(helt normal vekt) eller har ikke veldig stor mage, sf-mål på 21 og er i uke 24 så får trøste meg med at hun ikke vet noe om hvordan det er å være gravid. Skal innrømme jeg ble litt lei meg likevel.
*dragonfly* Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 he he .....faren min sier jeg ser ut som en kval...............det er hyggelig det...............
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 2. april 2007 #8 Skrevet 2. april 2007 Jeg har dessverre ikke samme problemet for deg for jeg blir bare glad hvis noen legger merke til at jeg er gravid. En dame på jobben i går sa "hei tjukka" til meg. Da bare smilte jeg og tenkte "oh yes!!!that`s me!". Men så skal det sies at jeg er absolutt ikke så langt på vei som deg. Jeg begynte å få mage for bare to-tre uker siden, så jeg strutter jo mest mulig. Men som andre har sagt, jeg er sikker på at det ikke er vondt ment!og de tenker nok ikke på ordvalget så mye som du gjør. Og dessuten er det neimen ikke mye med 7 kg!!=)
Gjest Skrevet 3. april 2007 #9 Skrevet 3. april 2007 Vel, de fleste som sier "Oi, så stor du har blitt" snakker om magen da ... synes egentlig det er litt unødvendig å spesifisere det. Jeg føler i hvertfall ikke at de snakker om meg generelt, men at det er snakk om magen min! Jeg tror det hjelper mye om vi gravide legger "godsida" til, og tolker slike utsagn i beste mening, i stedet for å kreve at de rundt oss veier sine ord på gullvekt før de kommer med en kommentar. De fleste vil da bare være hyggelige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå