Gå til innhold

Ang. legging..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver og få gutten vår på 4 uker til og ligge i egen seng nå. Han har til nå liggi i senga vår.

Har begynt å gi han kveldsflaska i senga og alle måltidene han skal ha om natta får han også mens han ligger i senga si. Med unntak av på morgenen, da tar vi han over til oss (han får mme)..

Er det fælt av oss og ikke gi han den nærheten av og ligge i armene våre og få melk? Han sovner når han drikker, og da er det så greit at han ligger i sin egen seng.. Han ligger jo i armene våre og får mat hele dagen/kvelden, pluss at han kommer over til oss på morgene.

Han tenker sikkert ikke noe på det, sikkert bare jeg som tenker på det=/ Syns det er så "fælt" og ikke ha han i armene når han skal spise, men det er den letteste måten og venne han til sin egen seng..

Er det bare jeg som tenker for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi holdt alltid Martin i armene når han fikk melk også om natten. og uten at jeg vet hva som er riktig og galt synes jeg det føltes best ut for oss.

Skrevet

da min var så liten (han fikk mm og mme) så fikk han mat i fanget. hadde du ammet så hadde han jo naturlig fått den kroppskontakten, så jeg mener at når de er så små så er "alt lov". Mer enn nok tid senere til å venne ham til egen seng....jeg bare la ham ned i sengen etter at han hadde sovnet jeg. Er ikke verre enn det.

Skrevet

Jo, for han våkner alltid når jeg legger han ned...

Liker det ikke selv, men tenkte at det var det letteste. Men får så dårlig samvittighet.. Så tror nok jeg kommer til å han han i armene...

Skrevet

Hvordan gjør dere det med raping da, hvis han får maten i senga? Man bør vel prøve å få de til å rape selv om de er trøtte etc har jeg lest.. Og så er det også greit at de lærer seg å sovne av seg selv og ikke av flaska. Har hørt at det ikke er bra at de sovner med den siste melkeskvetten i munnen også. Nærheten er vel også viktig?

Jeg vet at dette er et ork, har selv ei som sovna på puppen hver kveld/natt. Våkna med engang jeg la henne fra meg, vanskelig å få henne til å rape for hun var jo helt i koma osv osv. Men jo lengre dere venter med å la han få den vanen å lære seg å sovne av seg selv i egen seng, jo vanskeligere blir det senere. Min erfaring er at når de våkner på natta, er de likevel så søvndrukne at når de har spist og rapet, og du har hatt ungen i fanget på soverommet uten lys og uten å prate mye etc så sovner de fort igjen av seg selv.

Tror du bare venner han på dårlige vaner om du gjør som du tenker.

Det var min mening og erfaring da, kanskje andre har andre erfaringer?

Skrevet

Jeg ammer, og får da mat i senga om natten. Leste i en bok ( husker ikke hvem.. mulig det var mamma for første gang eller spedbarnsboken som man får på barsel) at det ikke var så farlig om barnet ikke rapet om natten.. fordi når mor og barn ligger så strømmer melka saktere.. og man får vist da ikke like mye luft... leste jeg iallefall da.. ;)

Men nå gir jo du mme da.. så det blir litt annet.. men så en annen anonym som strevde med å rape.. og jeg ordna også veldig med den rapen. men nå gir jeg han mat også legger jeg han i senga si.

og det å få babyen til å sove i egen seng er ikke så vanskelig som man skulle tro. iallefall ikke her.. men er jo forskjell på disse småtrolla da=) Vi bare la han ned i senga med smokk etter at han hadde fått kveldspupp.. og han sovnet han! =) uten skrik og gråt ;) jeg som så for meg et mareritt.. hadde nemlig puppet han i søvn de første 5-6 ukene.. men nå legger jeg han våken i senga.. SÅ DEILIG!!

Men.. det er best å finne hva som passer dere.. ikke sikkert det som funker på meg og mitt gull funker på deg og ditt gull;) men lykke til!

Skrevet

Men. jeg ville nok holdt han i armene mine når jeg ga flaske. tenk så deilig å få komme opp i armene til mamman sin! =) Tror ikke det er veien å gå for å få han til å sove i egen seng. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...