Gå til innhold

Da har jeg vært hos Jordmor...sukk (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på vanlig kontroll i dag ( 30+1), gruet meg litt til hun skulle måle SF-målet.. Absolutt alle sier at jeg er sååååå stor, at jeg kommer til å få den store ungen,og jeg merker at det går litt inn på meg.

Dette sa jeg til JM..

Da vi skulle måle fant vi ut at jeg lå 3 cm over "normalen", så da ville hun sende meg inn på UL ikke minst fordi jeg tenker så mye på det...

Men hun sa jo det at hun kunne ikke skjønne at han var stor, for da hun kjente på magen min så kjente hun liksom ikke en "stor baby". Hun merker også at jeg hadde mye fostervann, "he he jeg kan jo flytte babyen skikkelig rundt inni her jo, nesten så det skvulper"..

Så det blir spennende å se på UL rett over påske, kommer nok til å grue meg litt til det...

Jaja måtte bare få det ut :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"normale" folk burde jo ikke uttale seg om hvos stor ungen blir. At SF målet er litt stort kan jo bety at du har mye fostervann, som du skriver her.

Jeg har alltid lagt litt over også og spurte JM omd et betydde at ungen var stor. Hun sa at det trengte ikke ha noe med saken å gjøre.

Men alt dette vet du sikkert allerede :)

Skrevet

Mitt SF-mål har gått litt opp og ned (men hele tida ligget littegrann over). Sist jeg var der (i uke 36) var det godt over normalen. Jordmora beroliga meg med at det er fordi ungen strekker sånn på seg, og at han ikke blir unormalt stor likevel. Hun mener han vil bli mellom 3500 og 4000 hvis jeg går frem til termin.

Vi får satse på noen lange, spreke babyer heller vi da! ;)

Skrevet

Ja det irriterer meg så vannvittig mye at folk kan komme med så dumme kommentarer! Ja JM sa det flere ganger at det trengte ikke å bety at ungen kom til å bli "stor".... Men jeg syns hun var snill som ville sende meg inn på en ekstra UL iallefall...

Skrevet

jeg ligger godt over kurven men har en liten baby innimeg.. litt under normalen str.. har passeligt me forstervann...

å ser ikke så stor ut heller.. så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan ligg så mye høyere en gjennomsnittet.. men d har jo mye med hvordan vi bære barenet..om man er kort eller lang i ryggen osv..

ikke bry deg om hva de andre sier.. var stolt over den magen du har.. for d er så skjønn den lille som er inni der.. som vokser seg stor å sterk til den skal komme ut :)

Skrevet

jeg har og hatt stooort sf-mål hele graviditeten. Og får jo høre fra alle at dette kommer nok til å bli en stor baby (takk for den opplysningen). Derimot jm har hele tiden sakt at han kommer nok til å bli helt normal, ca på 4 kg, men man blir jo litt påvirket av alle andre som kommer med sin mening.

Siden alle har jo gått å opplyst meg om at jeg er så stor så har jeg jo blitt litt bekymret over dette med stor baby. Så på fredag var vi på ul for å se hvorfor sf-målene lå så høyt. Babyen var da 12% over gennomsnittet. noe som vil si 3920g. Så ingen KJEMPE baby. Grunnen til at jeg er stor er fordi jeg bærer babyen høyt og langt fremme.

Så ikke hør på de som absolutt må komentere magemålet ditt. De aner jo ikke hva de snakker om. Bra du har fått ul da, så får du liksom noe å forholde deg til. En bør ble iallefall lettet fra mine skuldre da jeg fikk bekreftet at det ikke var noen kjempe baby inni der:D

Skrevet

Jeg har også hele tiden fått høre at jeg er så stor, ligger også litt over "normalen" på SF-målet. Sist hadde jeg masse fostervann og var ganske lik. Begge gangene har jeg fulgt min egen kurve fint helt til fødsel, og etterhvert (sånn fra uke 36 eller noe) er jeg plutselig så "liten og nett" i magen. Jaja, forstå det den som kan ;o)

Drit i det du! Så lenge du følger din egen kurve og det er mye fostervann er det antakelig ikke så stor baby inni der ;o)

Skrevet

Jeg lå over streken hele svangerskapet, flatet litt ut på slutten, men fikk en baby 12 dager før på underkant av 2900g. så det trenger ikke å bety noe stor baby!

Skrevet

Jeg lå over det grønne feltet i lang tid, men når babyen sank ned i bekkenet flatet SF målet ut. Grunnen til at jeg hadde så høyt SF mål var at han lå i tverrleie, så når han bare la seg ordentlig ble SF målet "normalt". Det er helt sikkert ingenting å bekymre seg over, men du får uansett ha lykke til!

Skrevet

Akkurat som om jeg skulle skrevet det selv... greit nok man ønsker seg mage og sånn når man er gravid - men det føles faen ikke godt når folk sier "å fy flate så stor du er!". Selv synes jeg magen er helt passe, og ikke spesielt mye større enn de som er kommet omtrent like langt. Hvis jeg noen gang skal kommentere noen sin mage vil jeg heller si "åh, så fin mage du har!"...

Jeg er 28+5 i dag, og har fått høre flere ganger at jeg ser ut som jeg er fødeklar, og "det skal bli tungt for deg framover" og slike ting. Det er slitsomt nok med strekkmerker, noen ekstra kilo og vansker med å få på sko om ikke andre skal være så pessimistiske... liker de som sier at jeg har mye å glede meg til bedre :) Ikke misforstå meg nå da, jeg går ikke rundt og syter og blir kjempefornærmet hele tiden altså... men folk kan gjerne tenke seg om en gang eller to :)

JM sa til meg sist hun tok SF-målet at hvis veksten fortsetter sånn så blir det ekstra UL for å se om han kommer tidligere.. så magen er vel litt større enn gjennomsnittet da :)

Skrevet

Uff det er så trasig at folk sier sånn. Jeg vet akkurat hvordan du har det, men jeg har problemer andre veien. ALLE sier at jeg har SÅ liten mage og når jeg var hos jordmor for noen dager siden så målte hun SF-mål 2 cm under normalen. Jeg har time hos legen neste torsdag, hvis SF-målet forsatt er lavt kommer jeg til å be om å få komme inn til sjekk. Det er jo greit å vite, det kan jo være at jeg ikke har nok fostervann eller babyen ikke får den næringen hun trenger. Lykke til på neste kontroll og UL.

Skrevet

Jeg er forresten 31+4 i dag:)

Skrevet

Takk for trøstende ord alle sammen :)

Bebbies i magen: Er sikkert like ille å få høre at man har liten mage, nei vi får heller gi litt "blaffen" i hva folk sier rett og slett.

Skrevet

Jeg går gravid med nummer to nå. Både sist svangerskap og nå ligger jeg over gjennomsnittet på symfysemålet(kanten av grønt felt). Da fikk jeg ei jente tre dager før termin som var 48 cm og 3200 gram. Altså langt, langt fra noen stor unge. Ingen vits å bekymre seg altså....:) Normalt med fostervann, men bærer ungen høyt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...