Gaga Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Hei! Noen som har erfaringer/hørt om resultater av modningsakupunktur? Har termin 1.juni...og kjenner det hadde vært såå deilig å slippe å gå inntil 2 uker over i varmen hehe..
2småkrapyl Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Hadde min 4 omgang i dag, med "igangsetting" som hun kaller det. Har termin 11 april. Har ikke kjent noe spes i dag etter behandlingen. Men kan gi svar på om det funket kanskje i morgen?? Eller om noen dager?? Eller ikke.
Gjest Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 hvor mye koster dette??? og når kan man begynne på dette??? er 37+3..
vår2007 Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 hei,jeg begynte i uke 36..og alle de jeg kjenner som har gått til akupuntøren min har hatt fødsler på 8 timer eller mindre(tok meg 36 timer sist,så jeg takker foralt som kan hjelpe jeg!!) lykke til!
Gaga Skrevet 3. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2007 Takk for svar:) Jeg fikk beskjed om at hun ville begynne når jeg var i uke 35. Det skulle da holde med 1 gang i uken..og evt.en xtra den siste uken. Det koster visst 650kr for første time(ca 70 min.) og 350kr pr.gang for de neste timene(ca.20-30 min.) Tror jeg er ganske så klar for å teste dette;)
Ny bebis i magen! Skrevet 3. april 2007 #6 Skrevet 3. april 2007 Jeg testa ut dette. Han satte i modningspunkter på leggen, + litt div for søvnproblemer og sånn. Jeg starta i uke 36 og tok en gang i uka 4 ganger. Jeg går nå på overtid ja, og merker ikke så mye av at fødselen skal være i gang nei. Men er jo bare på første dagen da. Klamrer meg i et håp at jeg skal slippe 14 dager over. Men vi får se. Ikke sikkert det er alle det virker på.
2småkrapyl Skrevet 3. april 2007 #7 Skrevet 3. april 2007 Har betalt 350 pr gang. Og det har tydeligvis ikke hatt virkning sånn umiddelbart i alle fall. Hadde som sagt "igangsetting" i går, men ikke noe har skjedd. Føler den sitter støpt akkurat nå. Ingen tegn på at noe er forandret. Men...termin om en uke da.. Startet i uke 36
Yellowgoldfish Skrevet 3. april 2007 #8 Skrevet 3. april 2007 Har gått siden uke 37 - 4 behandlinger. Fått sterke kynnere etterpå men går nå på 3 dagen over termin. Skal igjen over påske hvis ingenting skjer. Men like viktig er at de sier at det effektivisere fødselen og minimerer tiden. Litt skuffet må jeg innrømme, men gir ikke opp. Betaler 300.
snartmammapåny Skrevet 3. april 2007 #9 Skrevet 3. april 2007 Jeg begynte for to uker før termin. Har hatt tre behandlinger. MEn han har ikke satt nåler for igangsetting på meg da, bare nåler for å forbrede kroppen på fødsel og noen for fordøyelse og for å minske vann i kroppen. Akupungturen vist gjøre fødselen til en bedre opplevelse. Og det skal gå lettere;) *krysser fingrene for det* Er en dag på overtid i dag. Om jeg ikke har født til over påske skal jeg tilbake å få nåler for igangsetting. Håper jeg slipper det da...! Jeg betalte 600kr førstegangen og 300kr for de påfølgende gangene.
Nå blir det to :-) Skrevet 3. april 2007 #10 Skrevet 3. april 2007 Noen av dere som har gått i Oslo/omegn? Jeg er litt redd for å havne hos en akupunktør som sier han/hun har jobbet med dette/gravide før, men som egentlig ikke har så mye peiling... Noen som kan anbefale en klinikk?
Sirimamman Skrevet 3. april 2007 #11 Skrevet 3. april 2007 hei! jeg skal treffe en ny jordmor på riksen, der jeg skal føde, om halvannen uke. hun foreslo hun kunne sette modningsakupunktur på meg hvis jeg ønsket det.... tidligere har jeg egentlig ikke vært særlig gira på det, men jeg tenker det kan være verdt å forsøke! jeg har 41 dager igjen til termin i dag, så når jeg skal til henne, er jeg i uke 36. er helt klar for en kjapp fødsel denne gangen, så håper det er effektfullt! )
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 3. april 2007 #12 Skrevet 3. april 2007 På BA klinikken i Oslo virker det som om de har god erfaring med dette http://www.baklinikken.no/default.asp?siteid=1&sitemodule=2&nav=3&group=265&cid=40 Jeg skal bestille time her (eller et annet sted hvis jeg finner det) etter påske. Er 36+3.
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 3. april 2007 #13 Skrevet 3. april 2007 Går til "Klinikk for alle". Seriøst sted.. De holder til i Oslo / Sandvika osv Har gått fordi jeg har hatt litt hoftevondt og har nå startet med " modning"
Gaga Skrevet 4. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 4. april 2007 Jeg fikk anbefalt Familieklinikken i Oslo av min jordmor! Der er det visst en jordmor som også driver med akupunktur! Lang erfaring med gravide bl.a.....
mamafrika Skrevet 4. april 2007 #15 Skrevet 4. april 2007 jeg har akkurat kommet fra modningsakupunktur på grefsen naturmedisinske senter. Der er det en nydelig eldre dame som setter nåler, hun har masse erfaring med gravide inkludert når alle sine 10 barnebarn ble født, og ellers venner og kjente som elsker henne. Der er det dessuten en homeopat også som kan gi diverse midler for å redusere blødning, hjelpe med helbredelsen etterpå osv. Ta kontakt! jeg er over en uke på overtid og er spent på om nålene gjorde susen i dag......
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #16 Skrevet 4. april 2007 Groth akupunktur på Nordstrand og Linderud! Hun har vært jordmor i 20 år før hun ble akupunktør - helt fantastisk dame! Tar tid til å prate hver gang og gir råd og tips om alt mulig. Gå til henne! 300 per gang! http://www.grothakupunktur.no/website.aspx?displayid=1221
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå