Gå til innhold

Hodepine... Andre som har det/gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er i uke 25 og er til tider veldig plaget av hodepine... Er det normalt, eller? Ønsker jo ikke å ta Paracet heller, men det er dumt at hverdagen går treigere fordi man har vondt i hodet. Det er ikke hver dag, men ganske ofte.

Noen andre her som også er plaget eller som har gode råd? Er veldig takknemlig for svar :)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også plaget endel med hodepine. På det verste tar jeg paracet. Med en liten en på 3 år fra før har jeg ikke så mye valg. Ellers går det på å spise faste måltider. Ikke så mye mat hver gang, og helst mat med lav glykemisk index som holder blodsukkeret stabilt over lenger tid. Hver 21/2-3 time er ideelt for meg, og maaaaasse vann. Minst 2 1/2

liter for dagen. Den beste starten på dagen er å drikke et stort glass vann før jeg står opp, og avslutte likeens.(Har ikke problemer med å løpe på do og tisse om natten:). ) Har alltid med meg litt grov kjeks og vannflaske i veska. Tilfelle ullfille. Dette funker for meg, prøv deg frem, og se hva som funker for deg. Masse lykke til. Vet hvordan du har det:) Hadde endel hodevondt sist jeg gikk gravid, og lærte litt da:)

Skrevet

Jeg har og massa vondt i hodet. Ikke særlig behagelig, og det går nok ned en paracet eller to når det er som verst!

Prøver å drikke mye vann samt å ikke la det går for lenge mellom måltidene. Ellers følger jeg denne tråden i søk etter flere tips!!:o)

Skrevet

Sjekk med lege/jordmor at det ikke er et symptom på at noe alvorlig er fatt. Sannsynligvis drikker du for lite vann. Jeg har vært plaget med hodepine, og min jordmor sier det er helt typisk for oss som har lavt blodtrykk, kombinert med at vi drikker for lite. Hun sa jeg skulle drikke tre-fire liter vann om dagen, og ba meg sjekke at jeg fikk i meg så mye. (Svaret var helt klart nei).

De dagene jeg har hatt skikkelig hodepine, har jeg sett at jeg har veldig mørk urin om morgenen dagen etter. Og det er et klart tegn på at hodepinen kom av at jeg drakk for lite dagen før.

Skrevet

Har vært veldi plaga. Det som hjelper på meg er å ikke stresse, drikke masse vann og ta regelmessige magnesiumtabletter.

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Jeg har veldig lavt blodtrykk og er nok ikke flink nok til å drikke masse - så skal prøve det. Visste ikke dette om blodtrykket.

Skal til jordmor i morgen, så skal høre hva hun sier ang. dette.

Takknemlig hilsen fra

Skrevet

hei

jeg er i uke 13 og har hatt hode pine vær dag i 2 uker nå..

i svangerskaps boken min står det at det er normalt.

Skrevet

Jeg har det likedan og har hat det slik i mine 2 forrige svangerskap også. Det er sansynligvis pga lavt blodtrykk, noe som er veldig vanlig spesielt tidlig i svangerskapet.

Jeg har valgt å først prøve å drikke vann, spise litt og lufte hodet. Dersom det ikke har hjulpet, og det har det ofte ikke, så har jeg tatt paracet. Det skal, ifølge legevitenskapen, ikke ha noe invirkning på fosteret. Det står en advarsel på pakken om at man skal ungå paracet de 3 siste månedene av svangerskapet.

Jeg vil heller ta en paracet fremfor å gå rundt å være elendig. Det kan jo ikke være noe særlig for babyen det heller....å ha en mamma som føler seg elendig hele tiden.....

Skrevet

Takk for flere svar :)

Var hos jordmor i dag, og hun tok blodtrykket + en blodprøve. Blodtrykket er lavt og blodprosenten var også for lav, så fikk beskjed om å ta jerntilskudd i 2 uker og begynne med multivitaminer. Forhåpentligvis ville dette kunne gjøre noe med hodepinen sa ho, siden hodepinen mest sannsynlig kommer av lavt blodtrykk og lav blodprosent.

Klem

Skrevet

Hei Blåklokke!

på det første innlegget ditt beskriver du også hverdagen min.

Har hodepine noen dager i uken... og det går ikke over før langt utpå kvelden.

Har måttet gå hjem fra jobb, eventuelt ikke kunnet gå på jobb. Det er utrolig slitsomt. Får nesten dårlig samvittighet fordi jeg ikke ser syk ut.. men å sitte foran en pc er helt grusomt med den migrene lignende hodepinen.

Eneste som hjelper for at det skal gå fort over er 1-2 paracet, men jeg prøver å unngå det , selv om legen sier det er ok av og til

Var hos jordmor i går, blodtrykket mitt var fint, men neste gang skal hun teste blodprosenten min for å se om jeg har jernmangel. Hun sa vi kunne vente siden jeg har to uker ferie i april, da det kanskje er bare det jeg trenger, at hodepinen bare skyldes stress.

Plagsomt er det iallefall... men en liten trøst er at det er normalt.

Venninna mi som fødte i januar slet blandt annet med hodepine, men hun sa at så og si alle plagene hun hadde hatt forsvant i det sekundet ungen var helt ute!!

Har også fått råd fra flere kolleger er at vi trenger mindre stress nå enn til vanlig, og at en skal lytte til kroppen...... selv om det ikke alltid er lett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...