Gå til innhold

Er nesespay farlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så tett i nesen om dagen, er det farlig om jeg bruker otrivin nesespray?

Saltvann virker jo ikke!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, bare bruk det du. Mange som tror det er farlig, men det stemmer ikke.

Skrevet

Hmm... Jeg på min side har lest at slike vanlige nesesprayer inneholder et stoff som gjør at blodårene trekker seg litt sammen, og at det er grunnen til at man ikke skal bruke det.

Skrevet

Nesesprayen får slimhinnene i nesen til å trekke seg sammen... Bruk barne-nesespray så får du i deg mindre av stoffet, funker like bra på meg i hvertfall.

Tror ikke d er farlig for babyen, er verre for nesen, man kan bli avhengig av d der stoffet...

Jeg bruker litt sånn og litt saltvann, er jo viktig å holde slimhinnene fuktige også.

Skrevet

Legen min sa at det var bare å bruke nesespray, men at jeg ikke skulle ta over 10 dager i strekk! så her har det gått jevnt i en periode, ja:-)

Skrevet

både min lege og jordmor sa at jeg godt kunne bruke nesespray, og at den kun var "skummel" for meg..

Barnet lider ingen nød i allefall, og får det kanskje bedre om mor tar nesespray. (da tenker jeg litt på meg selv, fordi jeg sover ikke om natta når jeg er tett i nesen, og legen sa det var viktig for babyen at mor sov)

Så bruk det med god samvittighet :)

Skrevet

Jeg var i England og fikk STRENGT forbud mot aa bruke nesespray der (dette var paa apoteket). De var skikkelig sure og strenge og anklaget meg for aa ville skade barnet. Jeg ble naturlig nok litt engstelig. Saa jeg bruker det ikke selv. Men jeg har egentlig troen paa at alt med maate nok er ok, og har lege og jordmor gitt klarsignal saa vet de nok hva de snakker om. Og kanskje er det annet innhold i engelske sprayer..

Skrevet

Min lege og jordmor fortalte også meg at jeg bare skulle bruke otrivin nesespray, men ikke utover de ti dagene som står på pakningen. I tillegg sa jordmor at det er mye bedre for både mor og barn at man bruker nesespray i stedet for å gå rundt og være tett i nesen=)

Skrevet

Det stemmer at otrivin inneholder noe som trekker sammen blodårene, og at dette stoffet kan gjøre det i morkaka også, men jeg fikk beskjed om at Otrivin for barn var helt greit. Mengden er jo så liten, så så lenge du holder deg til 3 ganger daglig i ikke mer enn 10 dager skulle ikke det være noe problem, i følge min lege.

Skrevet

jeg har brukt nesespray uten konserveringsmiddel. Står at det ikke er noe fare for fosteret når man bruker dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...