Krøllefrøken Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Jeg er 20+4 i dag, og de siste dagene har jeg kjent lite eller ingen spark/liv. Bare så vidt jeg tror jeg har kjent noe av og til. Jeg begynte å kjenne liv i uke 15/16, og har kjent mye liv daglig fra uke 17. Er det normalt at det er perioder hvor man ikke kjenner noe särlig liv såpass tidlig i svangerskapet eller bör jeg sjekke det opp? Blir jo så bekymra da... selv om alle rundt meg sier at jeg er unödvendig bekymra! Tenkte å höre med dere her jeg da...
MomInUSA Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Vel, det sies det er helt vanlig - pga at man ikke trenger aa kjenner daglig bevegelse foer i uke 28. I uke 21 har babyen fortsatt ikke en fast rytme, selv om det foeles saann noen ganger. Jeg opplever litt av det samme - er i uke 25 naa (har kjent babyen siden uke 15/16) - og enkelte dager blir jeg litt bekymret for at jeg ikke kjenner nok bevegelser. Men jeg tror det er helt vanlig da. Babyen er ogsaa for liten til at vi kjenner alle bevegelser, saa det kan vaere full fres der inne uten at vi vet det.... Saa lenge vi kjenner bevegelser, saa tror jeg ikke det er unormalt at det er tider med mindre bevegelse. Det kan vaere at babyen har funnet en stilling den liker hvor du ikke kan kjenne sparkene (min lille har bestemt seg for a sparke nedover hele tiden - og det virker som 90% av alle spark har vaert rett nedover eller helt nederst i magen den siste maaneden).
Krøllefrøken Skrevet 2. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2007 Takk for svar, det var utrolig godt å höre det er jo så koselig å kjenne spark og liv, så blir litt bekymret når man plutselig ikke kjenner noe .. men det er vel som du sier, at den har lagt seg slik at jeg ikke kjenner sparkene.
Krysia Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Vil bare stemme i her. Er 24 uker nå, og hra bekymret meg litt fordi det i perioder er liten aktivitet. Men jordmora mi sa også dette med 28 uker, dvs. at inntil da er babyen litt for liten til at man kan kjenne alle spark. Jeg var på en ekstra ultralyd, og der så jeg med egne øyne at babyen lå og sparket livlig rett i morkaka - og det kjente jeg intenting til. Så vi trenger nok ikke bekymre oss, men det er helt riktig å være oppmerksom da...
Krøllefrøken Skrevet 2. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2007 Takk takk Bra det er flere enn meg som er bekymra uten grunn .. hehe... ulydige, små babyer altså som ikke kan gi livstegn som vi kjenner:p
MathildeC Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Det er kommet litt svar her men ville bare si at jeg har tenkt akkurat det samme som deg! Vaert bekymret for at det har vaert mindre liv i noen dager. Har tenkt dette noen uker naa - har jo kjent litt her og der, og hun "svarer" naar jeg dytter litt, men likevel var det mindre enn foer. Men de siste par dagene har det blitt mer igjen :-))) Jeg er 25 uker naa.
Steinbukk77 Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 Jeg er 21+2 og er akkurat i samme situasjon som deg. Man kan bli gal av det! Selvfølgelig kan vi få sjekket det, men er det noe galt får de uansett ikke gjort noe med det ettersom vi ikke har kommet lenger på ve På lørdag kjente jeg masse liv hele dagen. Søndag litt mindre og i dag enda litt mindre. Men de bevegelsene som kommer er ganske klare og sterke, men allikevel- ikke like mange ganger hver dag , liker ikke at jeg ikke får kontakt med Vesla før jeg går på jobb f.eks. Nå har jeg drukket kaldt vann og spist litt smågodt, og dyttet på magen, men får ikke "svar". Jeg blir redd ja! Det går nok bra )
Krøllefrøken Skrevet 2. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2007 Takk for bra svar det er tydeligvis normalt å ikke kjenne liv hver dag, så vi som blir bekymret for tröste oss med at vi bare er litt "hysteriske" babyene våre har det sikkert helt fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå