mammatil2. Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 jeg er gravid,har termin i nov.da vil jenta mi være 2,8 år. trenger jeg søskenvogn eller holder det med brett. vil gjerne ha deres erfaringer.takker for svar.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Sønnen vår er like gammel når han blir storebror om noen uker og vi har ikke kjøpt hverken brett eller søskenvogn... Skal jeg ut å gå med begge får han gå. Men skal vi noe annet, gå flere timer i en park eller noe slik, regner jeg med at jeg ikke er alene og da tar vi med en trille til han...
Guttemamma x 3 Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 Samme situasjon som deg. For vår del er det for langt å gå til barnehagen for 2-åringen og jeg vil ikke være avhengig av å bruke bilen hver dag. Er generelt veldig glad i å gå tur og da kan det være praktisk å ha et alternativ til 2-åringen når han ikke orker å gå lenger. Tror derfor vi må ha en eller annen form for søskenvogn det 1. året ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Jeg ville ikke kjøpt søskenvogn. Blir altfor tungt for deg med 2 barn som det er så stor forskjell på. Den ene siden blir tyngre enn den andre. Da er det bedre med et ståbrett, da blir vekten gjevt fordelt. Og når den store går ved siden av blir det ikke tyngre for deg med henhold til vognen. Hvis du finner ut at du vil ha vogn så har jeg sett en fin en. Aner ikke merke, men det er en 3 hjuling med store hjul. Hun som jeg kjenner som har den vognen har 2 barn i den som det er 2,5 år imellom og hun synes den er grei. Hun bruker den til/fra barnehagen. Men som sagt, mye bedre å kjøpe ståbrett. Da får også den største gå litt, noe som ikke skader en på 2 år og 8 mnd.
Gjest Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 Her blir det 2 år og 9 mnd mellom minsten og den nye babyen og vi har ikke søskenvogn nå, vi hadde det sist, da var det 23 mnd mellom ungene, men solgte den da eldstemann var 3 år. Nå er ungene i barnehagen for det meste så vi har heller ikke det store behovet for en søskenvogn, men har tenkt litt på ståbrett. Ellers har vi en veldig lett og liten paraplytrille (den enkleste sort som er) som vi har tenkt å bruke til 2 åringen dersom vi skal på tur, gå på handlesenrte osv, men da må vi jo være 2 voksne så klart. Er det snakk om kortere strekninger og han absolutt nekter å gå får jeg heller ta ham på skuldrene.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 3. april 2007 #6 Skrevet 3. april 2007 Får 2,2 år imellom, og har kjøpt søskenvogn. Det var ikke akkurat en stor investering, kjøpte den brukt av en kollega. Så da var vi ikke i tvil i det hele tatt. Tror det skal være greit å ha den til og fra barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå