Gå til innhold

Amming og mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at jeg gruer meg til mensen som er rett rundt hjørnet. Det er så pes og amme da. Må jobbe som en helt for å få snuppa til å ta puppen. Har hørt at melka smaker annerledes da, men at de etter hvert venner seg til den? Dette blir 4 gangen meg får mensen mens jeg ammer, men sist gang var det verre enn verst, så hun har i hvert fall ikke vennet seg til smaken... Nå er jeg vel forberedt med nesespray ( mye lettere når melka kommer med en gang ) og håper Påsken blir litt hyggelig i hvert fall. ;) Er det flere enn meg som sliter med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke kommet så langt som til å få mensen, men søsteren min som har ammet tre barn har tipset meg om å spise mat med hvitløk når jeg får mensen, fordi det kamuflerer den litt annerledes smaken melka får når man har mensen. Det har visst fungert for henne, kanskje det gjør det for deg også :) Tror det er vanlig å slite med det, for jeg har hørt mange andre snakke om akkuratt det samme problemet...

Skrevet

kjøp lecithin på apotek/helsekost - ta 1200mg pr dag da renner melken lettere.

hva med å spise mat med bukkeehornkløverfrø og hvitløk under mensen? Babyer elsker ofte morsmelk med smak av hvitløk ;-) og bukkehornkløverfrø øker melka. Fertila her inne har svært god effekt av å meske seg med pakistansk mat bestilt på døra ;-) (resultat er fulle mugger dagen etter...)

Skrevet

Takk for tipsene! Hva slags mat kan jeg ha bukkehornkløverfrø i? Og hvor kjøper man det? Reiser til fjells og det blir nok vanskelig å bestille ferdig pakistansk mat der ;) Hvitløk skal jeg nok klare å få i maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...