Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 til min datter på 5mnd? Og eventuelt åssen?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Bedre vente til hun er 10 mnd, det er for tidlig nå, ikke bra for magen.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 åja okej for jeg leste om noen her som gir det til sin 5mnd gammel baby, så derfor lurte jeg..
Tinky82 Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Det finnes en veldig god pære og babanmos med yoghurt fra Nestle, den er fra 6 mnd. Ellers så vet jeg at fetteren min som ble født 6 uker for tidlig, fikk yoghurt fra han var VELDIG liten...Naturell da. Og forresten sa helsesøster når vi var på fem eller seks mnd gruppe at vi kunne gi yoghurt naturell:)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 åja okej, da kan jeg spørre hs om det neste gang vi skal dit.. takk for svarene.. hva skulle jeg ha gjort uten dib:P
Murmeline Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Hs anbefaler mye rart etter min mening. Gå inn på ammedebatten og sjekk link med spebarnsernæring, staten anbefaler IKKE kumelk første leveår, men syrnede produkter (yoghurt m.m) kan så smått introduseres ved 10mnd-alder,og da gjerne naturell pga mindre sukker. Dette med yoghurt ved 6mnd gjelder kun spebarnsyoghurt, da denne er behandlet slik som mme er, og derfor trygg å gi spebarn. Denne bør ikke forveksles med yoghurt for barn eller voksne. For tidlig introduksjon av melk kan føre til små blødninger i tarmen. Argumentet med at slik og slik ble det gjort før holder ikke, det er en grunn til at anbefalingene er som de er.
Murmeline Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 Hva skulle man gjort uten dib? Googlet det man lurte på kanskje? Hehe;) Ikke vondt ment, bare; det finnes mange gode kilder på nett (og mange dårlige..), jeg prøver selv å finne trodverdige kilder når jeg lurer på noe angående gullet:)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #8 Skrevet 2. april 2007 Jeg vil bare si at det finnes veldig mange sterke meninger her inne, og jeg tror nok ikke det er mange som stoler fullt og helt på hva personer her sier når de lurer på noe ang minsten sin. Håper iallefall ikke det! Jeg syns dib er veldig greit når man har lyst på flere meninger, og det er nok flere enn deg elendig mamma som undersøker andre steder enn her:) Skulle ønske det ikke var så mange hissige mammaer her inne jeg.
Tinky82 Skrevet 2. april 2007 #9 Skrevet 2. april 2007 Ja, spør hs. Sikkert mange som mener forskjellig! Jeg gir ikke yoghurt naturell til jenta mi på 7,5 mnd...Men hun syns den fra Nestle var supergod! Hun fikk den som dessert:) Slukte i seg...Hehe Ja, dib er bra når man vil ha flere meninger om ting! God påske!
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 2. april 2007 #10 Skrevet 2. april 2007 vi gir mathias nestle youghurt anna vær da ca.. det e ikke melk i den, bare frukt å han like den supergodt! den står sammen me barnematen!
Mathias`mamma Skrevet 2. april 2007 #11 Skrevet 2. april 2007 Hva er spedbarnsyoghurt? Og nestlè-yoghurt? er det det samme som den fruktmosen i småbeger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå