*bebisjuk* Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Hei Er det noen som har kjøpt dette og anbefaler det? Hva anbefaler dere dessuten av manuell brystpumpe og elektrisk? Er manuell like grei som elektrisk for å si det sånn da den elektriske er klart dyrere. Er førstegangsfødene å litt i villrede på sånne diverse ting. Greit å få høre litt erfaringer med ting å tang. Ha en fortsatt fin dag og ellers ei god påske alle sammen!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Jeg kjøpte en sånn ammepute til 100-lappen sist, og den var ikke så god. De er litt for lite fylt, så nå man endelig har fått til en god stilling, så vrir babyen litt på seg, og det er ikke lenger en god stilling ;o) Prøvde en slik dyrere en, og det var mye bedre. Masse fyll er tingen. Det som funka best her var et par sofaputer og vogndyna. Billig løsning også! Jeg har Avent manuell pumpe, og den virker bra for meg. Mange sverger til elektrisk, og det ville jeg hatt om jeg skulle pumpe myyyye. Jeg tok bare ut litt overskudd og frøs til flaske og fremtidig grøt. MEN, det blr aldri til at vi brukte flaske, og når hun begynte med grøt håndmelket jeg litt rett i skåla. Så etter en stund kastet jeg all melken i fryseren - den ble det ikke bruk for ;o) Denne gangen kommer jeg ikke til å pumpe tror jeg, jeg vil ikke forstyrre selvreguleringen og sugeteknikken med å prøve flaske, pupp er liksom vår greie tror jeg.
En Prins + Prinsesse Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 jg har kjøpt elektrisk brystpumpe... er føsrtegangs fødende jeg å, så har ikke fått prøvd den enda.. men alle anbefaler den!!
mamma >to gull Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 jeg tror ikke jeg gidder å kjøpe ammepute..bruker vanlig pute tenker jeg. 'Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ventet på å evt kjøpt ammepute og prøvd de som er på sykehuset først for å se om det funker for deg.. Jeg har kjøpt manuell brystpumpe (Avent), hørt mye bra om det merket. Jeg se4r for meg at jeg skal amme mest mulig derfor gikk jeg for manuell og ikke elektrisk da den er en del dyrere. For de som pumper mye så er det n ok greiest med en elektrisk vil jeg tro. Førstegangs jeg også så har ingen erfaring enda!!
Trillet Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Jeg er åsså førstegangs... Tenker at jeg skal se det an om jeg får behov for både ammepute og pumpe... vet jo ikke hvordan det kommer til å gå og om jeg blir å ha bruk for pumpe så da venter jeg med det... Hadde tenkt først å kjøpe en pumpe, men mamma anbefalte meg å vente å se for det er ikke sikkert at babyen vil ta flaske heller hvis den er vant til å få pupp... Noen babyer kan bli forvirra av å både patte pupp og flaske.....noe med sugeteknikken som er forskjellig--
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Ammepute har jeg aldri hatt- klarte meg veldig fint uten, brukte sofapute eller babydyne. Men jeg kjøpte pumpe (Avent manuell). Den fungerte greit, men ble aldri til at jeg brukte den noe særlig. Hadde klart meg helt fint uten. Så er ikke sikkert du behøver å kjøpe noen av delene.
ninsoer Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 jeg ha kjøpt cicco sin manuelle pumpe.. var på tilbud.. kostet bare 250 kr.. + at flere av venninnene mine ha den og var kjempefornøyde.. ammepute orker jeg ikke kjøpt.. kjoper heller om jeg får behov for d.. venninna mi brukte sin bare 2 ganger.. så jeg kunne låne hennes om d ble krise.. så du må jo vurdere om du har behov for d.. kjøpte pumpe så jeg kan amme lengst mulig å kan være borte lengre når babyen blir 3-4 mnd. så man ikke blir helt avhengig av å holde seg hjemme..
stormgutt + soljente Skrevet 2. april 2007 #8 Skrevet 2. april 2007 Jeg brukte ammeputa mi hele tiden forrige gang, og var kjempefornøyd! Sparte meg for for stive skuldre og nakke, for babyen hvilte på puta, slik at jeg slapp å holde hele tiden. Ammet i 15 mnd, så for meg var det en billig invistering. Hadde manuell pumpe, har ikke prøvd elektrisk. Gikk greit med manuell.
plutseligbolle Skrevet 2. april 2007 #9 Skrevet 2. april 2007 Fikk en ammepute av en venninne og kommer dermed til å prøve den. Den er lang og tjukk og fylt med noen kuler eller noe. Jeg har litt tendenser til skulderplager så kanskje det er lurt. Har tenkt å se det an om jeg trenger pumpe, skal prøve å håndmelke. Evt kan man sikkert låne en pumpe et sted hvis det blir krise. Har ikke kjøpt flasker heller, det burde jeg kanskje ha? Håper hun klarer seg med puppen i første omgang.
Gjest Skrevet 2. april 2007 #10 Skrevet 2. april 2007 jeg hadde ammepute første gangen og brukten ikke 1 gang, men manuell brystpumpe har jeg brukt mye, men anbefaler ikke å kjøpe noen pumper før etter du har født, ikke sikkert du trenger å bruke, du har ikke ei venninne du kan låne av.så sparer du de pengene, elektrisk e nok bedre en manuell hvis du må bruke dem mye
SuzyQ Skrevet 2. april 2007 #11 Skrevet 2. april 2007 Hei! Har kjøpt begge deler jeg. Hadde ikke ammepute sist, og savnet det i grunnen, prøvde en hos en veninne, og det var til god avlastning. Men mistet melka så tidlig, så det ble ikke til at jeg kjøpte da. Har av samme grunn kjøpt elektrisk pumpe (medela electric swing) mot avent sin manuelle sist. Fikk en gutt som var veldig slapp og spiste sjelden pga gulsot, og pumpingen gikk det trått med, -det, i tillegg til endel stress som hindret utdrivningsrefleksen og visstnok trange melkeganger, gjorde at ammingen gikk skeis. Så denne gangen er jeg føre vár og har kjøpt elektrisk. Og går på med friskt mot!!! Venninna mi la bare ungen på fanget, så "hekter hun seg på" og spiste seg god og mett, mens jeg er litt dårligere utstyrt kan man si, og måtte holde babyen opp til der maten var, -så jeg føler nok jeg har bruk for ammeputa. Samme venninnen ga bare puppen en liten "squeeze," og så hadde hun fylt opp en 100-150 ml i flaska! Jeg måtte pumpe i en halvtime på begge sider for å få 50 ml... Så urettferdig er det her i verden!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå