Gå til innhold

Er så sjalu =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo var på fest på lørdag, og han drakk en god del...

Så var jeg ute og snakket med en venninne en tur, og da jeg kom inn igjen satt han i sofaen med eksen sin og strøk henne på ryggen og koste henne i håret... Jeg så hun visket noe til han, han lo og så ga de hverandre DEN klemmen, liggende på sofaen... Ble skikkelig sjalu =(

Er mest det at hun er "inne i gjengen" mens jeg ikke har kjent vennene hans så lenge... Kommer der og er "inntrenger" og så ser alle at sambo holder på sånn med eksen sin, som er en god venninne av alle som var der. Følte meg bare så dum =(

Har tatt det opp med han og han sier han følte seg skikkelig teit ovenfor meg og sånn... Men hva kan jeg gjøre da? vil jo ikke være sint på han men klarer ikke å la vær å være sjalu... Når han får meldinger av henne nå blir jeg mistenksom med en gang =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, nå burde jeg si noe som fikk deg på bedre tanker... men herlighet altså. I denne situasjonen ville jeg blitt skikkelig sinna og dratt ham ut av sofaen og spurt hvem i h' han er sammen med???!!! Jeg ville ikke godtatt at han hadde kontakt med henne i det hele tatt forresten, vet mange er uenige i meg her, men hvordan skal han kunne gå videre i forholdet med deg dersom han fortsatt flørter med eksen? Du har all grunn til å være sjalu, og det er opp til deg om du skal finne deg i det!

Skrevet

Hm... skal ta det opp med han igjen i dag. Jeg vet at han ikke har følelser for henne lengre og at det er meg han er glad i men allikevel...

Og de har liksom vært venner siden de var 2-3 år gamle.

Når jeg snakket med han om dette så sa han "ja men vi har jo ALLTID kjent hverandre. pleide å feire jul sammen og greier..." joda da føler jeg meg bedre liksom? Han sa han ikke syns hun var så pent men at hun hadde jo fint hår da...

Æsj. føler for å slå henne litt =P

Skrevet

Tenn på trynet hennes, og slukk det med en tennisrackett! ;o)

Skrevet

Synes veldig synd på deg nå, for problemet er jo at du og samboeren ser saken fra totalt ulike sider. For han er det kanskje helt naturlig å gi sin gode barndomsveninne en god klem, på lik linje med at du gir din gode barndomsveninne en lang klem, mens det for deg med en gang kobles til at han har vært sammen med henne tidligere. Det høres jo heldigvis ut til at du kan snakke med samboeren din om sånne ting, og du har helt sikkert fortalt ham akkurat hvordan denne episoden fikk deg til å føle deg. Litt hensyn må man ta til samboeren, og å kose med håret og stryke over ryggen er kan hende ting som burde være forbeholdt dere 2?

Min mann har også en god veninne, som han har vært litt på flørtern med i perioder. Han har aldri gitt meg noen grunn til å føle meg utrygg på henne, og hun er vel heller ikke den typen som jeg klarer å bli veldig sjalu på. Men det sårer meg likevel at hun er den som er inne i vennegjengen hans, og at jeg derimot er den som ofte sitter hjemme med barna når han er ute med venner. Ikke sånn å forstå at han går ut sammen med henne, men de møtes jo gjerne hos felles kjente. Er rasjonelt sett 100 % sikker på at han oppfører seg helt korrekt, men det føles så unaturlig at de er ute og har det moro når jeg sitter hjemme.

Tror dere må bli enige om litt kjøreregler i forholdet, og så må nok begge to strekke seg litt om dere skal finne en løsning som kan fungere. Og kanskje burde dere legge litt arbeid i å finne en felles vennekrets, som dere også kan gjøre familieting sammen med.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ja det er akkurat sånn jeg føler det... For han er det nok naturlig og jeg tror ikke han mener noe vondt med det... Men allikevel blir jeg såret, og han vet det. Vi kan snakke om alt som plager oss,, og det syns jeg er veldig bra. Han har sagt han skal holde litt mer avstand til henne, ut av hensyn til meg. Så jeg føler meg egentlig litt fæl som fremdeles er sinna på henne. Hun er jo egentlig en koselig jente, men jeg blir allikevel sjalu og sint på henne. Men så tenker jeg også på hvordan han var med MEG den kvelden. Han dro meg med overalt for å møte kompiser av han som jeg ikke hadde møtt før, og stolt fortalte at det var jeg som var mammaen til hans kommende barn. Strøk meg på magen og skålte for det ufødte barnet og var såååå stolt... Det er jo JEG som har han, JEG som er mortil barnet hans. Hun er bare en gammel eks og venninne!

Hilsen HI

• 2 uker senere...
Skrevet

Er veldig enig med Bluebell. Hvorfor skal han i det hele tatt ha noe mer kontakt med henne. Jeg og mannen min har ikke kontakt med noen av eksene våre. har ikke så mye som et bilde av de en gang. Fortid er fortid. Dette hadde jeg ikke funnet meg i.

Skrevet

Jeg er ikke spesielt sjalu, men det der hadde fått meg til å KLIKKE. Det er ikke akseptabelt å holde på sånn. Spør han hvordan han hadde reagert hvis DU hadde gjort sånn.

Skrevet

Jeg ser ikke helt poenget med å ha venner av det motsatte kjønn, jeg. Men vi er forskjellig. Mannen min og jeg har ikke venner av det motsatte kjønn og det er vi helt enige om at ikke er så smart. Man kan bli fristet selv om man ikke tror det. Selv om det er en person man ikke egentlig i utgangspunktet kunne falle for, vet man aldri.

Skrevet

Oppdatering: Vi har snakket om det, og han lover at det absolutt ikke skal skje igjen. Hun venninnen var på besøk hos oss sammen med noen andre venner for en stund siden, og det viser seg at hun er skikkelig koselig. Vi snakket masse sammen og hun inviterte meg med på å være med å trene om noen dager! I tillegg har hun akkurat kommet ut av skapet som lesbisk... hehe så ikke noe å bekymre seg for der... men han kan jo fremdeles ha lyst på henne selv om hun er lesbisk da...

Vondt av meg å si dette, men jeg trøster meg med at jeg ihvertfall er slankere enn henne... Men hun er en kjempejente altså!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...