Gå til innhold

Tøybleier i butikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som vet om noen butikk som selger tøybleier og tilbehør?

Eller er det bare å få tak i på nettet? Takknemlig for svar,leter meg ihjel på nettet..hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg anbefaler å sjekke om kommunen din betaler for tøybleier å sånt før du kjøper. Mange kommuner som gjør det. gå inn på gronnhverdag.no. så ser du hvilke kommuner som støtter og hva du evt får. på mange av de sidene kommer det opp forslag til hvor du kan kjøpe...

lurer faktisk litt på å bruke tøybleier jeg og, men har ikke bestemt meg enda:-)

Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men hvorfor vil dere/vurderer dere å bruke tøybleier?

Skrevet

miljø

økonomi

enkelt - og har de alltid i hus

og sist men ikke minst

godt for barnet

Skrevet

Kan anbefale toeybleieforumet paa tettinntil.no paa det varmeste. Der er det ogsaa mange linker til toeybleiebutikker. Proev www.kenguruloftet.no, www.stellerommet.no (tror jeg) f.eks.

De moderne toeybleievariantene selges nok ikke i de fleste vanlige butikker, selv om jeg tror Jysk og et par andre har brettebleier.

Vi kommer til aa bruke lommebleier (toeybleier i masse forskjellige kule farger som er like enkle i bruk som engangs--har trykk-knapper) og har bestilt her i USA. Det gaar ogsaa an aa bestille fra utlandet, men da maa du bestille for under 200 kroner siden du unngaar moms/toll. De vi har bestilt heter Fuzzi Bunz. Du kan se dem paa www.fuzzibunz.com eller ved aa klikke paa nicket mitt.

Vi skal bruke toeybleier fordi:

-De er behagelige. Jeg tror barnet ville valgt mykt toey framfor papir og plast dersom det kunne velge.

-De vi har bestilt er SAAAA kuule. De matcher klaerne til barnet og er bare saa mye morsomme enn engangs. (OK--ikke det beste argumentet) Vi har ca 15 forskjellige farger--kjempemorsomt!

-Enkle i bruk. Man slipper stinkene soeppelboetter og det er bare aa slenge i vaskemaskinen. De toerker paa et par timer. (Naa for tiden bruker man ofte rispapir i bleiene, og da drar man bare ned avfoeringen i do i stedet for aa hive i soepla. Blir mye mindre lukt paa den maaten enn det hadde blitt med engangs.)

- Oekonomi. Vi har valgt en av de dyreste toeybleieloesningene, men sparer likevel ca. 3000 kroner for det foerste barnet og ca 8000 kroner stkt for hvert paafoelgene barn. (Basert paa et bleiebudsjett paa 10,000 kroner over hele bleieperioden. Tror det sto paa groennhverdag)

-Miljoe

Skrevet

Ville bare nevne at man kan spare mye mer dersom man bruker de rimeligere toeybleieloesningene--f.eks brettebleier, men da blir det litt mer jobb. (Men ikke mye.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...