Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk påvist en abscess i puppen i dag. Men den hadde ikke nok væske i seg til å få det sugd ut! Legen som tok ultralyden sa jeg skulle få antibiotika mot det, og alt kom til å ordne seg.

Så satt jeg meg ned å venta på at en lege skulle komme å hente meg, for så å skrive ut en resept.

Den legen ville faan ikke meg resept... Ingen medisiner i det hele tatt!!

Jeg fikk to valg. Enten massere, amme og pumpe en 5-7 timer per dag for å prøve å løsne den selv. Eller drite i den og amme kun på den ene puppen.

Hva?!?! Skal jeg liksom gå med kjempevondt bryst for alltid jeg nå da?! eller låse meg inne om dagene fordi jeg må amme/pumpe/massere hele dagen?!?

Nå skjønner jeg HVERTFALL ikke hva jeg skal gjøre. Jeg hadde så vondt i puppen i natt at jeg lå å skreik....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! jeg er lege , og han som tok UL på deg var nok radiolog og har ingenting med behandling av mastitter å gjøre..

det som er saken er at antibiotika trenger veldig dårlig inn i abcesser/pussfylte hulrom. så den beste behandlingen er nok den du har fått...kun viss man har veldig høy feber ol. kan det være aktuelt med AB.

så du må nok massere i vei, still deg under varm dusj, pump i alle retninger. ta smertestillende, for det er kjempevondt!

håper det løser seg!

Skrevet

kontakt Nasjonalt kompetansenter for amming på rikshopsitalet - ring resepsjonnsnr og bli satt over - de hjelper deg med hva som bør gjøres!

Skrevet

Så kjedelig når helsepersonell ikke klarer å fortelle om ting på en måte som gjør at en føler seg tatt på alvor :( Jeg syns Blommans råd høres lurt ut jeg, så vet du sikkert hva som er beste behandling. Håper du blir bra snart. God bedring!

Skrevet

Har du undersøkt om det går an å få akupunktur for dette.

Jeg fikk for å få igang melkeproduksjonen, så kanskje de kan hjelpe mot dette også?

Lykke til må du ihvertfall ha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...