Trillet Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Jeg mener.. hvor lenge er det mellom hver ria sånn ca? Hadde mye kynnere i natt og noen var faktisk ganske smertefulle og det har jeg ikke opplevd før.. de kom og gikk med jevne mellomrom(tok ikke tia) så derfor lurer jeg på om hvor "jevne" må de være for at det er rier?? Huff..sikkert et teit spørsmål som ble enda teitere formulert... Må bare spørre...
Gjest Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 På meg har de ikke vært regelmessige i det hele tatt i starten, alt fra 2-20 minutter i mellom kunne det gå, spesielt på andre fødselen hoppet det veldig. 2 min, 6 min, 3 min, 15 min, 10 min, 4 min osv, ikke noe system i det. Og slik var det faktisk frem til jeg hadde nsten full åpning, men det er vist ikke så vanlig da, at de er uregelmessige så lenge altså.
ninsoer Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 d lurer jeg oxo på.. selv om jeg vet d varierer veldig..
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 hm... med meg tror jeg det faktisk var snakk om over halvtimen mellom i starten- og regelmessige og regelmessige.... skifta veldig husker jeg- kunne vere over tretti min og så kanskje 15 min og ti min så 40 min... sånn i den duren... men jeg kan ikke huske det føltes som kynnere heller ( opplevde omtrendt ikke en eneste kynner hele det svangerskapet) men bare som jævli au ryggvondt.... husker etter noen timer med sånn at magen strammet seg og ble helt firkantet under en ri:)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 hei du alva:) når har du termin da? jeg husker fra helt i starten ( hadde anna nick jeg da: simasefa) av at vi hadde samme dagen eller noe? eller er det 5 juni du har? ( beregna at jeg hadde det først jeg..)
Gjest Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Husker det nicket ja :-) Jeg har 10. juni, to dager etter deg altså! Tror jeg beregnet 11. juni selv, legen 9. juni og UL så 10. juni så vi var jo egentlig ganske enige da, hehe...
Seriøst Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 Når mine rier begynte forige gang så var det 5 minutt mellom de. Det var skikkelig rart at de var så regelmessige, men slik var det med meg, og slik fortsatte det også. Så jeg fikk aldri oppleve å ha rier med 15-20 min mellom i begynnelsen og som ble kortet ned etter hvert.... Håper egentlig det blir mer "normalt" denne gangen...
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 2. april 2007 #8 Skrevet 2. april 2007 både ul-terminen og mens-terminen min viste 8 juni.. men jeg mente /mener jeg hadde el litt tidligere enn normalt den syklusen( brukte el test) så derfor mente jeg tre dager før mens termin... mmen når ul også sa 8 juni, så har jeg bare "landet" på den datoen:) oi- det blir spennendes når termin nermer seg- kanskje vi føder samtidig:)) dine to andre fødsler da, kommet før eller etter termin? jenta mi kom på dagen jeg hadde mens-termin ( 14 oktober 2003) dengang var ul termin satt til 17 oktober- tre dager etter mens-termin.. men "min" termin viste seg å vere den "riktigste" hehehe
Gjest Skrevet 2. april 2007 #9 Skrevet 2. april 2007 Eldstemann kom på riktig da, egentlig litt morsomt siden både jeg, legen og UL var enige om 9 oktober og så ble han født samme dag ;-) Men, vi jukset litt da, siden jeg hadde svk.forgiftning så ble jeg igangsatt på den dagen, elelrs hadde jeg nok gått litt over. Andremann kom av seg selv, tre dager før UL-terminen og en uke før mens termin (som jeg mener var mest rett). Brukte el-tester både andre gangen og denen gangen, så jeg er rimelig sikker selv på at jeg har rett, hehe...
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 2. april 2007 #10 Skrevet 2. april 2007 til fikk gutt har baby i magen:-) fødte du raskt sist gang da eller? (nyskjerrig:)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 2. april 2007 #11 Skrevet 2. april 2007 samme her stoler mest på meg selv:) hehe:) kanskje snuppa mi kommer 5 juni da? hadde vert fint å slippe å gå over... om det blir som sist med tre dager før ul termin blir jo det 5 juni som jeg mente i utgangspunktet var den rette datoen.... hm. gleder meg nå jeg:) gleder meg til selve fødselen også selv om det hørest helt absurd ut... kommer nok til å skifte mening om det når det står på ( kanskje) føder raskt jeg da dvs: brukte ca 45 min fra 3cm til 10 cam åpning sist, og det kan by på problemer denne gangen, da det tar i overkant av en og en halv time til sykehuset herfra.... ( stresser litt med den tanken ja...) blir vel til å dra rimelig med en gang ting starter da.. bare håper det ikke begynner med vannavgang eller noe sånnt ( sånn som på film:) )
Seriøst Skrevet 2. april 2007 #12 Skrevet 2. april 2007 Nope, fødte ikke raskt nei... Det begynte 02.30 på natta, og gutten var ute 19.40 kvelden etter... :-) Men førstegangs som jeg var trodde jeg det kom til å gå litt fort siden det kun var 5 min mellom reien fra starten av, for en leser jo at når fødselen starter er det mellom 10-20 min mellom riene. Og når det er 5 min mellom skal man reise til sykehuset. Jeg ble lettere forvirret kan du si! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå