Gå til innhold

Hvilken uke er du i og hvilke symptomer har du/har du hatt fram til nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv er jeg i uke 4+2 og har litt ömme pupper og mensmurringer (ikke heletiden). Blodårene er ikke särlig synlige, noe de var forrige graviditet!

Hvordan ser det ut for deg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 8+3, og mine symptomer er murringer- de begynner å avta nå, ømme pupper- auuu, DEN matlysten:)) og litt trettere enn vanlig, men ikke mye.

Skrevet

Jeg er 8+1 og har også mensmurringer (men ikke så ofte som før). Ømme pupper og dobbel størrelse enn jeg ellers har hatt! Kvalm når jeg er sulten og kvalm når jeg er mett, men kaster ikke opp. Svimmel. Sulten og trøtt hele tiden. Noen ganger halsbrann. Treg mage.

Har stort sett hatt alle symptomene fra dag 1, men er kvalmere nå enn jeg var i begynnelsen.

Skrevet

Hei! Jeg er 6+5 på vei i dag og er svimmel :S. Opplever også kvalme fra tid til annen, men ikke noe mønster i det enda, som at jeg bare har det på morgenen eller bare på kvelden f. eks.

Brystene var mer ømme de 2 foregående ukene enn de er nå, men til gjengjeld føles de tyngre nå. Hvis jeg reiser meg fort, nyser, hoster eller begynner å le spontant får jeg kjempevondt i ligamentene i nedre mageregion! Ekkelt, men tar det som et tegn på at her vokser og gror det :-)

Og så er jeg trøtt zzzzzzzzzz. Er en gørrkjedelig partner om kveldene, for jeg legger meg så ukristelig tidlig (maks 21-22)......

Skrevet

Jeg er 8+5 og jeg har ømme pupper (virkelig vonde) og er blitt kvalm konstant. Det er kun farris som hjelper.

Da jeg var i uke 5-6 så hadde jeg virkelig vondt i magen og mye mensmurringer (de sier at navlestrengen lages da) men det har gitt seg. Nå kan jeg få stikk i nedre del av magen hvis jeg hoster eller nyser ellers har jeg det bra.

Jeg gleder meg men kvalmen tar bort halve gleden :) men det blir bedre

Skrevet

10+4 og har vært super kvalm og liten matlyst(men akupungtur gjorde susen) Hatt litt mensmurringer! Trøtt, trøtt og atter trøtt!

Skrevet

Ca i uke 5 merket jeg at jeg var gravid, fordi jeg måtte tisse hele tiden. Slik var det sist også.

Humøret mitt begynte plutselig å svinge voldsomt. Hadde svigers på besøk, enda jeg vanligvis liker dem, fikk jeg de helt opp i halsen ;-)

Kvalmen er kommet i bølger, ganske ille nå når jeg er i ca uke 8.

Har endel stramminger i livmorbeltet. + mesnmurring.

Slapt hår.

Vondt i ryggen og kjenner en begynnende bekkenløsning... STØNN...

Det skal bli spennende å se hvordan dette utvikler seg. Ikke minst pga det eneste som hjelper mot kvalmen er å spise...

Skrevet

jeg er 4+3 i dag...

har ømme bryster og mensmurringer ( stikkninger i sidene) sjikkelig ubehagelig hehe... har også halsbrann og er trøtt

Skrevet

Er 10+2. Har vore enormt trøtt sidan veke 5, og kvalm sidan veke 6. I slutten av veke 10 begynte ekstrem kvalme, så no må eg holde senga og håpe eg slepp å bli lagt inn.

Skrevet

e 8 uker nå, har egentlig ikkje hatt så mye plager , hadde den der tisserunden om natta i uke 4-5 det va da eg sjønte at eg va gravid i gjen, men det har gitt seg sånn passe, kjenne at bekkenløsninga kommer snikende. Det e jo ikkje akkurat det beste. ellersså e eg en smule kveldstrøtt . ellers i god og fin form;) og veldig fornøyd....

Skrevet

Glemte bekkenløysinga! Det må jo vere eit bra teikn at det er mulig å glemme den... Kjente det ganske kraftig ca i veke 7 (har aldri blitt heilt bra etter førstemann), men no som kvalmen tvinger meg til null aktivitet har bekkenet det forholdsvis fint.

Skrevet

Hei. Jeg er 5+6 og er KVALM! Begynte skikkelig på lørdag så helgen har vært rimelig kip. Tisser masse og er småsvimmel til tider. I forrige svangerskap var jeg kvalm i 3 uker fra sånn ca nå, men føler det er kraftigere nå enn det var forrige gang.

Skrevet

Jeg var 4+3 da jeg fant ut at jeg var gravid, og hadde da symptomer som ømme bryster og liten matlyst. Synes det gikk riktig så fint, inntil kvalmen dukket opp en uke senere. Nå er jeg 6+5 og kvalmen henger i, ikke noe oppkast - men nummeret før. Mye jeg ikke har lyst på, av ting og tang, og brekker meg av lukten av kaffe eller alkohol, merkelige greier. Utrolig ineffektive dager, sliten og slapp og uten tiltakslyst. Fortsatt ømme bryster, som har blitt en smule større. En fordel er i alle fall at jeg ikke er i tvil om jeg er gravid lengre, noe skjer i kroppen - så absolutt! God påske da jenter!

• 1 måned senere...
Skrevet

Før jeg merket at jeg var gravid, hadde jeg masse mensmurringer i nesten 2 uker..

Så ble brystene veldig ømme..

etter hvert, rundt uke 5-6 så kom kvalmen, klarte ikke lukten av mat...

bare tanken på forskjellige mat retter som jeg tidligere har elsket, så ble jeg sjikkelig kvalm m/oppkast...

+ veldig dårlig matlyst som har fått meg til å gå ned 5kg..

Men i dag er jeg 10 uker på vei og merker at jeg begynner å bli litt bedre...

Får i meg litt mer mat og spyr ikke så mye som før :) men er trøtt hele tiden og blir fort sliten, men men

Det komme jo noe godt ut av det da, så det er jo apsolutt verdt det! :))

Skrevet

Lenge før jeg skulle hatt mensen hadde jeg metalsmak i munnen noe jeg faktisk ikke i utgangspunkte trodde var tilfelle(vanlig)

Sinnsykt trøtt----sover veldig mye!!!

Ømme pupper---vondt i korsryggen

Opplblåst mage---mye luft:=)

Hadde ei uker eller 2 me diare

VELDIG HORMONELL

Skrevet

Jeg skjønte at jeg var gravid da jeg fikk mørke ringer rundt brystvortene. Hadde også noen morgener med snål metallsmak.

Nå har jeg ømme og tunge bryster (enda så små de er kan de pokker meg være tunge!), litt mensmurringer, men ikke mye, er supertrøtt, må sove minste en gang i løpet av dagen, og sovner idet jeg treffer puten på kvelden (jeg pleier vanligvis å sove ganske dårlig - så det er godt å endelig sovne før min kjære begynner å snorke.) Spiser mer enn før, og er konstant tørst. Akkurat nå er jeg også kvalm uansett om jeg har fått i meg mat eller ikke, men i og med at jeg har vært sjuk i helgen er det vanskelig å si om det er derfor eller om det er pga. spiren.. uansett; huff&fysj - jeg føler virkelig med alle dere som sliter med kvalme!!

Skrevet

Hei. Jeg er helt ny. Har nettopp funnet ut at jeg er gravid :-) Vet ikke helt hvordan jeg skal regne uker enda, men det er litt over 4 uker siden siste mens. Noen som kan hjelpe? Jeg er i hvert fall oppblåst, føler ut som noen har pumpet meg full av luft, vondt i brystene men ikke alt for ille. Er litt småkvalm og har skikkelige menssmerter uten blødning. Det stikker av og til på den ene siden. Må innrømme at jeg er ganske nervøs........

Skrevet

Hei!

Du skal regne fra første dag i siste menstruasjon.....det er dag 1 i graviditeten din. Lykke til:)

Skrevet

Jeg er 9+3 og merker det ikke på noe annet en de ømme puppene..Ellers har jeg fått større matlyst...

Skrevet

det er helt vanlig at det stikker litt på den ene siden..så det må du ikke være nærvøs for..viser bare at ligamentene strekker seg og at ting vokser..lykke til videre

Skrevet

jeg er 4 uker og 2 dager..er litt svimmel og litt stikkinger og vondt i magen..litt menssmerter..

Skrevet

Åååå, nå blir jeg veldig lettet!

Jeg fant ut at jeg er gravid igår.. er 4 uker og 3 dager på vei...

Har vært så bekymret fordi jeg har mensenvondt i perioder, og noen tak som gjør veldig vondt! Godt å høre at flere har det samme, for jeg er så redd for at noe skal være galt! men da håper jeg videre på at nurket klamrer seg fast i 12 uker til :-).

Ellers er jeg uvel om morgenen, til tider liten matlyst (helt til jeg får mat, da sluker jeg den!! he he), litt ømme bryst, men ikke så mye som ved vanlig mens, lett-rørt, litt svimmel....

Skrevet

Ikke nøyaktig sikker på hvor langt jeg er på vei, men begynner vel å nærmer seg 5 uker tenker jeg. Har mensmurringer konstant(akkurat likt som i forrige svangerskap), litt kvalmefornemmelser(dette er nytt), føler at hele magen, men særlig nedre del er oppblåst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...