Gå til innhold

Vann i kroppen..Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på om noen ved hvordan den skalaen på helsekortet som sier noe om ødem/vann i kroppen er? Når er det mye og når er det greit liksom..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vurdering hos jm og lege som settes som 1-2-3, hvor 1 er litt, 2 er litt mer og 3 er mye.

Jeg har 1 på mitt kort, og har ikke værre plager enn at jeg har sokkemerker på anklene, og kjenner bena er litt "stivere" enn vanlig. Huden ligger liksom litt utenpå i forhold til normalen, men har ikke vondt.

Et tips for å unngå mye vann i kroppen og bena er å redusere litt på saltinntaket, salt binder vann i kroppen, men husk å drikke mye. Nurket i magen vil gjerne ha mye rent vann :)

Du kan også prøve med støttestrømper som du får kjøpt på noen apotek og hos bandasjist. Du får både knestrømper og hele strømpebukser.

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar! Var litt usikker på om skalaen gikk til 2 eller 3. Har nå krabbet meg opp på 2 nemlig... Det hjelper ikke selv om jeg følger alle gode råd jeg får..irriterende, men sdet er nok sikkert sånn at jeg forhindrer at det skal ta helt av ved å følge rådene iallefall(trøster meg selv..)! Hater at bene blir tykkere og tykkere..

Skrevet

Mmmm, kjedelig, vet jeg noe annet som kan hjelpe deg, da mon tro.... -Har du forsøkt å sette deg med bena på en stol en halvtimes tid, da? Få de litt opp skal vist noen ha god effekt av...

Skrevet

Den går opp til 3 ja, og noen ganger setter de pluss bak også, jeg endte på 3++ første gang, og da så jeg ikke ut. Fikk ikke på med min mann sine 4 nummer for store sko, måtte ta av meg klokken, ringen gikk ikke egang forbi ytterste knoken på fingeren, ansiktet var så hovent at jeg opplevde at folk ikke kjente meg igjen, det var smertefult å gå, jeg klarte ikke klemme hende nok sammen til å bruke en boksåpner osv. Skikkelig ille med andre ord. Nå har jeg 1 i ødem og ring og sko passer ikke lenger, fingre og føtter er stime og ømme osv. Helt normalt :-)

Skrevet

Godt å vite at man ikke er alene så klart.. søstre i nøden er alltid godt å ha. Har ikke vondt noe sted altså, så jeg skal vel ikke klage...syns bare det er så stusselig å ikke kjenne igjen sine egne føtter og hender...(det er jo endel annet som ikke ser likt ut for tiden også liksom -godt å kjenne igjen noe på en måte!). Har fire uker igjen nå, og må si det er flere ting som begynner å bli litt tungt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...