*Zena* Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Vesla mi sover godt om natta (5-6 timer i strekk) og er en fryd å ha med å gjøre på dagtid. Når ettermiddagen/ kvelden kommer blir hun imidlertid ofte sutrete og virker ikke fornøyd. Hun vil også ha mat oftere enn på dagtid. Det virker som om det bare er mamma som er bra nok, og det blir skriking hvis hun ikke får ligge på armen min. Dette blir veldig slitsomt i lengden. Noen gode råd? Hun vil ikke ha smokk lenger heller, suger bare febrilsk på tommelen og blir sur når hun ikke får det til. Hun er 8 uker.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Maren var også sånn i begynnelsen, men det gikk seg til. Vi var bevisste på at hun skulle bli vant til at pappan også kunne trøste og legge, så vi lot han ta mye ansvar for henne på kveldstid. Det gikk over all forventning, hun skjønte snart at pappa kunne være like gjev som mama. ) Men de er kanskje litt ekstra mammadalt den første tida uten at det er noe galt med det, men jeg er enig i at det kan være slitsomt i blant!
meg og jentene Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 Jenta vår hadde en periode der det bare var jeg som kunne legge henne for kvelden. Hylgråt hvis pappaen skulle legge henne. Istedenfor å "venne henne til" at pappa også kunne legge henne, lot vi henne bestemme en stund. Prøvde etter noen uker å la pappaen legge henne igjen, og da gikk det greit! Så hun hadde bare en liten mamma-periode som gikk over av seg selv. Så for vår del var det ikke nødvendig å tvinge gjennom noe hun så ut til å ikke like. Men jeg vet jo ikke om dette gjelder for alle.. De er så ulike disse babyene at man må nesten bare prøve seg frem eller følge egen magefølelse.. Men de fleste problemer går over av seg selv! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå