Gå til innhold

Ny her - noen andre rundt uke30???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig er jeg ferdig med andre trimester og kan gå et skritt videre. Men, jeg synes liksom det er så mange som er på overtid og fødeklare her inne. Jeg skjønner selvsagt at det er naturlig på dette forumet, men det må da være noen som ikke har kommet så langt?? Hadde vært morsomt å høre hvordan andre har det tidlig tredje trimester. Er dere i fin form, hvordan er kropp og baby om dagen?? Jeg plages litt med kynnere, og merker at det stadig blir tyngre å bøye seg for å knyte skoene..hihi:) Bebisen spreller rundt, men jeg kjenner det best når jeg selv slapper av på sofa eller seng. Stort sett er livet som gravid herlig.. selv om jeg savner en utepils nå som vår og sol endelig har kommet..;) Go påske til alle!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg er 28+5 idag og har det i grunn bra. Babyen er veldig aktiv, og sparkene synes jeg er det beste med å være gravid. Deilig å stryke seg selv over magen og småprate med den lille...Merker at jeg blir fortere sliten og andpusten, men har foreløpig så liten mage at det å knyte skolisser går greit....hehe. Det eneste jeg sliter med for tiden er ryggen. Skal til legen idag for å se om det kan være en begynnende bekkenløsning.

Kynnere kan jeg ikke si jeg har kjent noe til. Har jo fått veldig hard mage en gang i blant, som noen sier kan være kynnere, men har i alle fall ikke blitt plaget med det på noen måte.

Dette er vår første og det er jo veldig spesielt. Det er koselig å være gravid, men jeg ser veldig frem til å møte lillegutt når han kommer =)

GOD PÅSKE!

Skrevet

Hej!

Jag är i vecka 29 (har för mig att det är 28+4 idag) så jag har också ett tag kvar till förlossningen.

Jag mår i stort sett bra och kan också knyta skorna ännu, även om det blir allt trögare att böja sig! Jag känner av sammandragningar ibland, framför allt om jag har stressat eller gått för mycket. Då kan jag även få riktigt ont i bäckenet, så jag får svårt att gå. Men tar jag det bara lugnt så känner jag mig nästan som vanligt. Jag märker att kroppen inte orkar med allt som förr, och det är lätt att gå över gränsen!

I magen sparkar det ordentligt mycket, och barnmorskan säger att det är ett livligt barn därinne :) Det är så mysigt att sitta och känna på magen hur det rör sig därinne och det ser så roligt ut när hela magen liksom böljar.

Skrevet

Hallo:)

Jeg er i uke 30 (29+4).

Jeg har det ganske bra, men det begynner å bli litt slitsomt nå....

Har ei datter fra før og det svangerskapet gikk lekende lett frem til de siste ukene før fødselen.

Nå har jeg hatt bekkenløsning siden uke 22, masse kynnere. De kan være ganske vonde, ja! Og den siste uken har jeg begynt å bli kvalm og svimmel igjen. Magen har blitt ganske stor så jeg som deg sliter med å knyte sko og ikke minst få på sokker!!! Hehe:)

Men på den positive siden har jeg en aktiv liten prins inni magen:) Det er så deilig å kjenne liv der inne, men han kan bli ganske voldsom til tider. Hehe:)

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 30 (eller 29 +1) . Har det som deg - stort sett greit , menmerker godt at jeg nå er ORDENTLIG gravid -- altså over i 3 trimester!

Husarbeid er bare tabu -- opg når jeg ikke greier å la være kommer ryggsmertene .. hmmmmm

God Påske alle sammen!

Skrevet

hihi..det var nesten litt vittig. Jeg har også termin på st.hansaften, vår første, en liten gutt.. og fra oslo.:)

ellers; hyggelig å høre at det er flere rundt uke 30 som er i noenlunde samme situasjon som meg. Høres ut som om vi egentlig har det ganske bra alle sammen!:)

Skrevet

Heisann,

jeg er i uke 30 (29+4) og har det i grunn ganske bra.

har fått relativt stor mage syntes jeg nå selv, men har ikke vært så veldig plaget med hverken eller i grunn.

merker jo at det begynner å bli tyngre, og ryggen blir fortere sliten.

i tillegg har jeg hatt litt kynnere i det siste, men jordmor beroliger med at det er helt normalt så lenge det ikke er regelmessig eller forferdelig vondt.

gutten i magen er kjempeaktiv, spesielt når mor vil sove :-)

far er også kjempeaktiv :-) snakker med magen hver dag, og nyter å få respons på berøringer.

begynner så smått å tenke på hva vi trenger å handle inn...

har dere handlet mye utstyr? eller er det tidlig ennå?

God Påske jenter!

Skrevet

Jeg har også en stund igjen til termin. Formen min er nok ikke den beste, men ok så lenge jeg får tatt det med ro en dag. Sliter med bekkenløsning og er sykemeldt pga det, og har også endel kynnere, høy hvilepuls og halsbrann. Kroppen er tung, stor mage (SF-mål godt utenfor det grønne feltet) og endel vann i kroppen, men babyen tror jeg har det fint. Ikke så mye spark i fra ham lenger, mer strekking og bevgelser, han er som oftest like rolig som alltid, ikke spinnvill slik brødrene var, men til gjengjeld hikker han her faktisk endel, det har jeg ikke kjent noe videre til med de to andre :-) Begynner å merke at det snart er nok nå, har hatt så mye plager denne gangen og det er jo tredje gangen på relativt kort tid, så skal bli godt å få ham ut! God påske til deg også :-)

Skrevet

Hei! Er 29+5 i dag. Har en del halsbrann, litt bekkensmerter, og magen begynner å bli litt i veien, men ellers her jeg det veldig bra! Magen er mye større nå med nr 2 enn forrige gang, og så merker jeg jo selvfølgelig at jeg har en turbogutt på 1 1/2 år å løpe etter! Foreløbig er prinsessa i magen like aktiv som storebror, så det blir spennende å se om hun er lik ham, eller om hun blir veldig annerledes.

Skrevet

Hei Hei:)

er i uke 31 jeg nå. formen er kjempefin:) har ingenting å klage over. magen er stor nok den. dette er nr 1 og jeg har en slik struttemage:) jeg er også ganske smal og liten og alle synes jeg er så stor. men jeg er nok akkurat så stor som jeg skal være tenker jeg:) det er hvertfall mye aktivitet der inne.

Skrevet

Er 29 uker på vei nå men nærmer meg vell uke 30 dene uken:) Formen er fin,,den har faktisk aldri vært bedre:) kjenner at jeg blir fortere sliten når jeg gjør noe men det hører bare med:) Lillegutt sparker å vokser å gror som bare det å kjenner det ekstra godt når jeg prøver å slappe av men det er bare kos:) sliter littmed å sove nå på nettene for det er en som er super aktiv da:p

men bare gøy:)

jordmor sier at hun aldri har sett en som er så fornøyd med å være gravid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...