liljamin Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 hei! hvordan er det med bruk av bedøvelse hos tannlegen? noen som vet? jeg vet at man helst ikke skal ta røntgen, men ble litt usikker på det med bedøvelse....takker for svar:)
mememe Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 bedøvelse er helt greit.. sist så droppa jeg det, tenkte skal jeg føde skal jeg da klare det her.. og det var bedre. når jeg var ferdig var jeg ferdig å slapp å gå med bedøvd munn etter at jeg gikk ut...
preggymama_fødeklar Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Bedøvelse er helt greit, måtte ha det på fredag da jeg måtte trekke en visdomstann, har vondt ennå...:-(
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 du får bedøvelse. men da får du bedøvelse uten adrenalin. var på skjekk for en uke siden.. jeg hadde hull:(
adele85 Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 funker den bedøvelsen annerledes? jeg skal til tannlegen å bore to hull i slutten på april.. og jeg må alltid ha to doser med bedøvelse før det i det hele tatt virker på meg.. er det så lurt da??
ana baroma Skrevet 2. april 2007 #8 Skrevet 2. april 2007 bedøvelsen er veldig lokal, og den er ikke farlig for gravide (de har en spesiell type for oss:). Går så greit atte...
liljamin Skrevet 3. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2007 en spesiell type? tannlegen sa ingenting om det til meg?...hun var veldig ung da, kan det være at hun ikke visste om den? burde jeg spørre henne om hun brukte den for gravide?
Gjest Skrevet 3. april 2007 #10 Skrevet 3. april 2007 Hvilken brukte hun da?? Min brukte septocaine og den skal iflg. felleskatalogen ikke brukes på gravide pga mangelfull forskning ... adrenalin hadde den også ... Går vel greit allikevel får vi håpe...
liljamin Skrevet 4. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 4. april 2007 hei igjen! ble litt fortvilet i går da jeg leste om ulike typer bedøvelse en skal bruke. tannlegen min sa jo at det ikke var farlig i det hele tatt å ta bedøvelse. jeg leste i svangerskapsboken til Gro nylander, og der står det at lokalbedøvelse er helt trygt. da går jeg ut i fra at all type lokalbedøvelse er trygt. enig? takk for alle svar:)
Gjest Skrevet 4. april 2007 #12 Skrevet 4. april 2007 Enig med deg ... det er sikkert trygt! Gullet mitt ble litt ekstra gira i går, og jeg tror kanskje det kom av adrenalinet ... men i dag kjennes alt helt vanlig ut. Når en tenker på at folk kan legges i narkose, opereres og sågar kreftbehandles mens de er gravide, tror jeg nok en runde i tannlegestolen går fint også! Jeg er i hvertfall ikke bekymret for dette.
Gjest Skrevet 23. april 2007 #13 Skrevet 23. april 2007 jeg får en annen type pga av at den vanlige ikke virker på meg rett og slett. De gir som regel ikke de to andre typene sier de. Det er som regel store grunner til det. Jeg måtte si fra hvis jeg ble gravid for den bedøvelsen jeg får kan framkalle rier. Nå sier jeg bare det jeg fikk beskjed om altså. Vet ikke om dette er 100 % riktig. Men jeg får ikke fjernet visdomstennen mine før jeg har født.
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 24. april 2007 #14 Skrevet 24. april 2007 Var til tannlegen i går og fikk bedøvelse, han sa at det kun var snakk om en bitteliten dose, og at det var helt trygt for babyen. Og så flirte han og sa at man får mye serkere saker under en fødsel, så Men røntgen hoppa vi over, ja...
Hege_84 Skrevet 15. mai 2007 #15 Skrevet 15. mai 2007 har en bror som er tannlege, du må selfølgelig si at du er gravid når du er hos tannlegen, de har en bedøvelse som kan fremkalle rier som nevn tidligere, den bruker de ikke dersom du er gravid. Rønken bør unngås om mulig, og helst gjør de minst mulig for å ikke oppskakke den gravide. Selv har jeg tatt noen rønken bilder med første barnet, kan ikke tro han tok noe skade av det!
mamamaria Skrevet 16. mai 2007 #16 Skrevet 16. mai 2007 Jeg var hos tannlegen ei uke siden for å trekke visdomstann, den bare MÅTTE ut, for jeg hadde så vondt at jeg måtte ta smertestillende, som heller ikke er bra for babyen. Han sa at bedøvelsen er lokal, så det skader ikke babyen. Og faktisk så er røntgen heller ikke farlig lenger, for det første bruken de blykrage eller blykappe som bekytter, og så går røntgenstrålene kun rett fram (så kun i munnen liksom) og ikke nedover mot babyen. Men jeg trengte ikke røntgen da, han hadde fortsatt bildene og så tydelig at det var hull i den, så ut med visdomstanna. Han sa forresten at det verste for babyen hos tannlegen er faktisk stress som mor har fordi hun kanskje har tannlegeskrekk eller har vondt eller noe sånt. Jeg har tannlegeskrekk (hjelper med en koselig og kjekk tannlege da :-) ), så det er allerede stress for meg å gå der og ligge der (blir nervøs bare jeg parkerer bilen :-( ) Jeg får alltid bedøvelse, for uten bedøvelse hadde det vel bare vært enda mer stress og adrenalin i kroppen min som babyen ikke har godt av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå