Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

om jeg skulle gå over tiden, vurderer jeg å ta lakserolje. noen som anbefaler dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann...

Jeg er 3. gangs og jeg ville ikke anbefalt det nei, har venninner som har prøvd det... Det som kan hende er at fødselen starter så vanvittig hardt om du skulle være en av de får startet den med det... Jeg ville heller gått lange og "harde" turer, vasket vinduer, ha sex med din kjære og funker ikke noe av dette så ta kontakt med en akupunktør...Noen kan sette fødselsforberedende nåler, har jeg hørt....

MVH

Skrevet

Jeg har bare hørt igjenom andre at det ikke er til og anbefale det.D u renser jo kroppen din med det og gjør at fødselen starter litt for fort og kan bli hard.

Ville eller prøvd noe annet.

Skrevet

jeg vil anbefale deg å ta det mod ro jeg.. spare på kreftene til fødsel da trenger du de mer enn nå til å gjøre atl annet.. hvorfor skjer de fleste fødsler på kvelden/natten da ? tror selv at det er fordi kroppen slapper av...

men det var jo ikke det du spurte om så for å svare på spørsmålet ditt... nei... :)

Skrevet

Jeg spurte min jordmor om dette, og hun sa at hun ALDRI anbefalte førstegangsfødende å ta lakserolje for å få i gang fødselen...

Siden vi ikke vet hvordan det er med rier, kan vi ta feil av mageknip og rier. (Vi får tydeligvis veldig vondt i magen av lakserolje). Det er enkelte som har trodd at de har fått rier, og dratt på føden, men så er det bare magen som er skikkelig vond!! (regner med at det kan gå andre veien også egentlig, at en tror at det bare er mageknip, og så er fødselen godt i gang...)

Har også hørt at det kan føre til styrtfødseler, og det er visst ikke noe særlig...

Skrevet

ei venninne av meg tok det litt før terminen sin, hun skulle ha ut ungen, hun fikk en hard fødsel+ hun revnet MYE, måtte på opperasjonsstuen for å sy

Skrevet

proev svisker istedet. De som har hatt styrtfoedsel som foelge av det har ofte angret faelt paa aa bruke lakserolje... svisker setter tarmene i aktivitet uten at det foerer til at det gaar saa fryktelig fort. Blir likevell naturlig. Tenk paa babyen din som blir skutt ut alt for fort, og hvor vondt det maa gjoere naar kroppen ikke faar ta den tiden den trenger paa foedselen....

Skrevet

var hos legen i dag, hun sa at det ikke hjalp noen ting med å få fødselen i gang. sex og at begge fikk orgasme var det beste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...