Gå til innhold

kjønn og ultralyd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man får beskjed om jente, hvor sikkert, er det??? er ul-kjønn rikti??

hvor stor er liksom margin på feil?? fikk beksjed om at jeg venter jente, men hu la og til at det kunne være navlestrengen som skjulte "tingen" men at hu alikevel var veldi sikkert at det var jente...

kan jeg egentli stole på det og begynne handle, eller bør jeg vente til ul i uke 28 og se ann til da????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk vite jente i uke 27 sist jeg var gravid, og da så han det helt klart og tydlig. men neida, jeg fikk en gutt jeg gitt! får man vite jente kan det like gjerne være gutt, men ser de en gutt så er det som regel en gutt.

Skrevet

håper du ikke hadde handlet for masse rosa da=P hehe

nei, har fått intrykk at de som regel får rett ang gutter, men er kanskje lettere å se en tut, enn ikke tut...

så bør med andre ord holde pusten litt til???=P

Skrevet

Tror det kommer veldig an på "hvordan" en ser det blir en jente/gutt. Forrige svangerskap fikk vi en gutt, og det var ingen tvil om det på ul - jm viste oss (og tegnet rundt) testiklene og tissefanten.

Denne gangen var jm temmelig sikker på at det er en jente i magen min. Hun sa "her er det kjemisk fritt for alt som har med gutt å gjøre" og hun virket ikke noe i tvil. Hun viste oss kjønnsleppene flere ganger - første gang fra siden, så foran og til slutt under i fra mens jenta i magen skrevet godt, he he - så det selv, at det var to hvite streker mellom bena på henne - og ingen snopp:o) Blir veldig overrasket om det kommer ut en gutt, ja.

Skal på ekstra ul i mai pga morkaken, og skal nok spørre henne da om hun fremdeles er sikker på det er ei jente, he he - hører jo om så mange her inne som har fått vite feil...men har aldri kjent noen som har fått vite feil selv. 100& sikkert er det aldri, men en kan vel stole på det til en viss grad når en ser det så tydelig.

Jeg har ikke handlet så masse jente-tøy enda - bare tre plagg...tenker jeg tar det etter ul`en i mai hvis den fremdeles viser jente:o)

Skrevet

ja, gjør det du =) hadde handlet litt, men venninden min fikk det siden hun fikk jente rett etter meg.

samboer ville ikke vite kjønnet så måtte holde det for meg selv hele tiden.hadde han visst det hadde vi nok handla mere hehe =)

Skrevet

Bare lurer...kjenner ingen som har fått vite feil kjønn på ul selv...hvordan så jm at det ble en jente? Var det bare at, det må være en jente siden hun ikke så en tissefant, eller var det å vise kjønnslepper ol (og hva var i tilfelle det...?) Har alltid lurt på det;o)

Skrevet

på meg så så han det på antall streker oppover..om det kun var urinrør og rompe som gikk helt ned eller om det var en skjede der også..sett i snitt på en måte. og der så han tre streker og ikke to tror jeg det var og da påsto han at dette var en jente. håper du skjønte noe av dette =)

Skrevet

Ei venninne av meg fikk vite gutt - sebastian skulle han hete og alt, men neida, der kom det ei nydelig lita jente ut gitt - så det er ikke sikkert med gutt heller... kan være store kjønnslepper som kan ligne på tutt... :)

Skal på UL i dag så jeg gleder meg - for man trur jo litt på det man ser uansett, har allerede vært på en UL og da trudde legen og sambo at det var gutt.. jeg vet ikke, men kanskje det blir klarere i dag

*glede seg*

Skrevet

Har tatt feil på meg.... og jeg fikk og vist i "detalj" at det var jente... legen sa det var 100% bankers at "nå kommmer jenta"..

Jeg følte veldig sterkt at det var en gutt....(magefølelese)

Og ut kom en stor fin gutt.... Jeg stoler ikke på ul jeg... venter heller å ser da den lille blir født....

Skrevet

Ja:o) Har hørt at tre streker er gutt og to jente, jeg da. Så i allefall to tydelige hvite streker mellom bena på den lille da vi var på ul og jm sa at det var kjønnsleppene. Så får vi se om det stemmer;o)

Skrevet

Men "hvordan" viste han i detalj at det var jente da? Det har jo i tilfelle vært galt...;o) Kan for eks, ikke skjønne hvordan de kjønnsleppene vi så kan være på en gutt, he he;o)

Skrevet

ja, hvis man ser den veien kan det nok stemme..men vi så i snitt på babyen så vi så hvor mange kanaler som førte nedover.. men jeg vet ikke jeg...feil tok han hverfall! hehe

Skrevet

kan nok ha litt med hvor heldig man er med "innsynet" da - kanskje min venninne bare fikk se de litt fra en vinkel og da så det kanskje mest ut som en gutt...

Skrevet

Hos meg var det tre klare streker og da sa jordmor at dette er nok helt sikkert en jente.....

Skrevet

Hos oss klarte jordmor å zoome skikkelig inn fra et gynekologisk perspektiv hvis dere skjønner;) Vi så rett inn i en jentetiss. Jeg så det før hun sa noe, to tydelige hvite streker som var kjønnslepper. Hvis det er en gutt er han isåfall en veldig luring! Vi skal på 3d ul og så får vel bekreftet det helt sikkert da. Jeg har ikke klart holde meg, har kjøpt masse jenteting+ arvet masse rosa klær og bestemødre og oldemødre strikker rosa så kommer det ut en gutt får han bare bli litt rosa;)

Skrevet

Var på ultralyd i dag og hun var 150% sikker på at det var jente.

Vi fikk perfekt bilde av baksiden av babyen (rompa, med beina nedover, som om hun sto). Vi så de tre strekene, og hun sprikte med beina så vi så kjønnsleppene. Jeg så det selv også så her var ingen tvil =) men så fikk vi utrolig bra bilde også da!

Skrevet

jeg har hørt at hvis det er jente viser det tre prikker ( livmor og eggstokker)

og hvis det er gutt er det to prikker (testiklene)

kan jo hende at dette er på tidligere ul...

jeg skal ihvertfall på ordinære UL imorgen og er spent på hva de mener det er. Føler selv at det er jente...

Skrevet

ei jeg kjenner fikk vite på ul at hun skulle ha jente (var på mange ul utover sv å så jente hver gang) men ut kom oliver,hehe.. lå med rosa smokke å rosa pledd på de første bildene:) så de kan ta feil.

Skrevet

hehe....ja et lite forbehold må man nok uansett ta ja:)

Skrevet

I gaar var det baby shower for meg, og da fikk vi masse guttetoey... Uff, jeg skulle nesten oenske vi ikke hadde sagt det til folk naa som jeg leser alt dette, for tenk om det blir jente. Ja ja...da har vi i tilfelle masse guttetoey aa gi i gave...he he.

Paa vaar foerste ultralyd i uke 14 (alt for tidlig) fikk vi beskjed om at vi nesten helt sikkert ventet jente. Radiografen viste oss to streker som likesom skulle vaere kjoennsleppene. Men saa i uke 20 var det en gutt der, og jeg har litt vanskelig for aa skjoenne at det kunne vaere noe annet en gutt basert paa det hun viste oss--for det saa jo veldig ut som baade guttetiss og testikler. Den gangen sa hun at hun var helt sikker paa at det var gutt, og pga bildet er det det vi har gatt ut ifra og sagt til folk. Vi har heldigvis ny UL om 3 uker, saa skal be om en bekreftelse da. Sier hun at det er jente paa neste UL vil vi ikke vite kjoennet neste gang vi faar barn. :-)

Skrevet

Vi så det ikke i snitt, vi da -men rett på...hvis du skjønner:o)

Skrevet

He, he - ja det var litt mye frem og tilbake:o)

Skrevet

Hei... Når jeg sier "i detalj" så mener jeg at legen viste kjønnslepper, indre og ytre, i alle vinkler han fikk til.... Hehe.. Men det var feil, vettu... Fikk en vakker stor gutt jeg... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...