7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Hmm... mini skal sove over hos mamman min ( som han har kjempe mye og god kontakt med og som jeg vet klarer å roe han ned) For første gang da jeg fyller 30 . Han er da 6 mnd.. ( slutten av april) Vi har kun hatt barnevakt til han en time i slengen før dette.. Ser ett innlegg lenger ned her om barnevakt og plutselig følte jeg meg som en "dårlig" mor som vil ha barnevakt for å feire med venner at jeg blir 30 og SOVE lenge etterpå... Er det flere som har latt de små sove borte da de var på den alderen? Han hadde en periode han var skeptisk til folk,men det har gått over foreløpig... I tiden fram til han skal være der er v masse på besøk der ....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Du er jo ingen dårlig mor selvom du vil dette. Langt i fra. Men det er mange som ikke er klare for dette enda i den alderen. Og sånn er det jo bare, alle må ta det i sitt tempo tror jeg.Og jeg tror mye ligger i hva foreldrene da er modne for ikke barnet. Barnet klarer dette stort sett veldig bra uannsett. Selv tanker jeg mye på at rutiner skal skal forklundres og om han eventuelt våkner og bare pupp hjelper om natta osv. vil ikke legge det ansvaret bort på noen som kanskje da vil få en helvetes natt pga mitt barn bare skriker. Så derfor "klarer" ikke jeg dette enda. Mitt første barn lå derfor ikke borte før jeg sluttet og amme, da hun var 16 månder. Men vi har jo barnevakt uten overnatting da selvsagt. Vi er alle forskjellige med forskjellige behov, og det gjør oss ikke til noen dårligere eller bedre mammaer enn andre. Kos deg du
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 2. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2007 Mini har sluttet å spise på natta... håper det går greit når han skal sove borte.. hvis ikke får de bare ri ge meg så kommer jeg :=)
freebird Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Jeg må jo være en grusom mor, snuppa sov over hos min mamma for tredje gangen da hun var 6 mnd. Jeg har ammet men hun har også tatt flaske, så det gikk kjempe fint. Mamma var jo helt inneforstått med at hun måtte opp og mate om natten, hun syntes det var kjempe stas uansett. Nå er snuppa 8 mnd og mer skeptisk, selv om hun ser mormor ofte. Så akkurat nå kommer jeg nok til å vente en stund før hun overnatter igjen, jeg vet at da blir det mye grining og mas. Snuppa har det på ingen måte vondt av å være borte fra meg en natt, men jeg vil jo gjerne at det skal være koselig for både henne og moren min. Ikke ha dårlig samvittighet og ikke la andre fortelle deg at du er en dårlig mor eller noe sånt!! Det er helt greit å ha barnevakt innimellom, vi er jo voksne mennesker med behov for et liv utenom det å være mor og far! Ha en skikkelig festlig 30-års dag!!! ) Tips: Ta med sengetøy el.l. hjemmefra, det lukter trygt og godt i en ny seng. )
pandabjørn Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 du er overhode ikke en dårlig mor selv om du vil feire din 30år dag uten babyen din... gutten min lå borte en hel weekend hos mine foreldre da han var 5,5 mnd og det gikk kjempe bra... vi var også 1 uke i syden uten han når han var 8,5 mnd og det gikk også kjempe fint... synes det er fint at du begynner tidlig med at den lille skal ligge borte fra "hjemmet" ser det er mange som ikke gjør det før de er over 1-2 år.....og til sitt forsvar så sier de at de fikk ikke barn for å sette det "bort" har du hørt!!! kos deg med 30års dagen du ))
Gjest Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Da er jeg en dårlig mor også. Har hatt barnevakt med overnatting 4 ganger. Han er nå 11 mnd. Første gang han lå borte var han 3,5 mnd. Har aldri vært noe problem, han har storkost seg hver gang. Dra ut, feire 30-års dagen din og kos deg masse : )
meg og jentene Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 Det var jeg som skrev det andre innlegget om barnevakt i går (en annen tråd). Selv om jeg selv ikke ville gjort det, synes jeg overhodet ikke du er noen dårlig mor som vil la han sove hos moren din. Du skriver jo selv du vet moren din klarer å roe han ned, han spiser ikke på natta lenger osv. Disse tingene er ikke tilfellet hos oss, derfor er vi i annen situasjon. Kos deg på bursdagen du! Vi er alle forskjellige og babyene er forskjellige og jeg tror at hvis vi følger våre magefølelser så går det som regel greit.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 2. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2007 Tusen takk for svar jenter;=)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 2. april 2007 #9 Skrevet 2. april 2007 Vi hadde barnevakt med overnatting da snuppa var bare 3mnd gammel. Da hos min bror.. Gikk helt fint det, men da sov hun natten gjennom. Svigermor skulle egentlig ha henne da hun var nesten 7mnd, men hun begynte med nattmat da hun ble 4mnd, så jeg har ikke villet gå fra henne siden da.. Vi har bare nylig fått i henne annen mat på dagtid, så jeg blir nok å avvenne henne etter påske. Ammer bare morgen, kveld og natt, så er nok derfor jeg har ventet med det. Plager meg heller ikke å våkne på natta, så da er det jo greit. Ungen er i godt humør:-) Du skal ikke føle deg som en dårlig mor. Som sagt over her, så er alle forskjellig... Så lenge du selv føler det er riktig, det er det viktigste synes jeg.. da er det jo som regel greit. KOS DEG PÅ FEST!! :-)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2007 #10 Skrevet 3. april 2007 Vi hadde barnevakt når mini var 3 mnd,vi:) Gikk kjempefint!Hun var hos mormoren og morfaren,og de koste seg:) Jeg forstår ikke hvorfor enkelte skal gi andre dårlig samvittighet og og en følelse av at andre er mindre gode mødre fordi de vil ha en kveld for seg selv.Barnet tar ikke skade av det,og foreldrene har gjerne mer overskudd etter å ha pleiet seg selv litt:) Så feir dagen din med goood samvittighet!!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå