Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Nå har det begynt å lekke skikkelig av puppene mine! I dag har det lekket gjennom bh'en til og med. Vi hadde gjester, og plutselig var det en som påpekte at jeg hadde en stor, våt flekk på puppen... Pinlig! Må jeg begynne med ammeinnlegg???? Har hørt så mye om brystbetennelse etc.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Begynn med ammeinnlegg du. Du kan jo prøve deg frem. hvis ull holder så hadde jeg holdt meg til kun det. Hvis ikke så ville jeg hatt ull inderst og slike natusan ammeinnlegg på utsiden! Det brukte jeg med nr 1 og hadde ikke en eneste brystbetendelse. Nå kan det være fordi han drakk noe enormt (gulpet mye og måtte hele tiden fylle på!) og dermed få fikk jeg hele tiden tømt meg, men likevel så tror jeg at ullet hadde en betydning.
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 I mitt andre svangerskap måtte jeg begynne med ammeinnlegg i uke 20!!! Selv foretrekker jeg vanlige av papir somkan kastes - er lett å få sopp med ammeinnlegg av ull og såre brystvorter skaper kjempetrøbbel for ammingen!! Lykke til! Tenk så fint at du allerede er klar med råvarene til barnet ditt :0)))
Gjest Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Det er veldig vikti nå på denne årstiden og holde brystene varm. Min svigermor jobber på barselavd, og har med amming. Hun er veldig påpasselig at brystene mine er varme. hehe. Bruk ammeinnlegg, helst i ull nå, og så over på annet over påsken. Du kan også bruke de skjellene på brystene, de holder vorta fuktig. Og hjelper mot brystbetennelse. Lykke til! KLem
tb74 Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Skaff både engangs og ullammaeinnlegg alt etter anledning. Kan være veldig greit med engangs slik at man slipper kontinuerlig vask. Går mot varmere tider og da er ikke behovet like stort for ull. Jeg har også flergangs av bomull. De er mykere enn både de i ull og engangsammeinnlegg og fine om man blir litt sår...
Gjest Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Ull kan man bruke hele året! Bare tull at folk tror at det bare er på vinterstid! Ull puster, og man blir ikke nødvendigvis våt og svett! Og trenger ikke vaskes ofte, bare skylles og tørkes. Jeg selger ull, så vet litt om det!!!!! Men såklart om man skal noe inne er det bare tull å ha så tjukt, da holder det med engangs. Men anbefalt er ull når man ferdes ute, uansett!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 Jeg må nok bruke ull til sommeren også, for sist fikk jeg betennelse og da var det varmt!!!! (en heteperiode og det var akkurat da jeg fikk betennelse) Da brukte jeg kun engangs fra natusan... Så jeg skal kjøpe ull nå og bruke de innerst og evnt de andre ytterst.
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 2. april 2007 #8 Skrevet 2. april 2007 Bare pass på å bytt ofte og når du blir våt! Ifht brystbetennelse er det aller viktigst å tømme brystene godt, selv om gode råd om å holde dem varme/tørre også hører med:)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 2. april 2007 #9 Skrevet 2. april 2007 Jeg brukte ull lenge jeg sist jeg fikk, til langt over sommeren, Men brystene "ga selv besekjed" når jeg glemte ullen. Da stakk det noe så voldsomt at jeg måtte bare snu i døren og hente ullet!
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 2. april 2007 #10 Skrevet 2. april 2007 jordmoren min sa til meg, "vet du - hvis du setter fingrene rett på brystknoppen og presser innover, så stopper lekkasjen?" Så det blir jeg å prøve ut senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå