Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Så du ikke skal bli tørr og sår på brystvortene. Tror ikke jeg hadde klart meg uten da jeg ammet.
mammaheterRagna Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 Mitt råd er; Hold deg unna papirinnlegg så langt det går! Etter at vi har ammet lager melken en usynlig tynn skorpe på brystvorten som er den beste beskyttelse mot infeksjoner og andre ytre irritasjoner som f.eks. tøy. Mange mødre er ikke klar over dette. Ofte er vi i situasjoner hvor vi i mest mulig grad prøver å skjule brystene våre når vi ammer. Men prøv i alle de situasjonene som det er mulig å la brystene tørke litt etter at du har ammet. Det tar nesten ingen tid, men jeg vet om mange mødre som har slitt masse m såre brystvorter og betennelser som slapp dette m neste barn når de passet på å tørke. Hvis du har ammeteppe er det ingen som ser om du venter et kort min m å ta på bh. De andre mødrene jeg kjenner er selvfølgelig svært tolerante for et min. brysttørking etter amming. Ofte er vi jo også alene når vi ammer og da er det lett. Papirinnlegg er det ekstra dumt å legge rett på melkevåte brystvorter fordi de suger melken til seg. Så du drar av melkeskorpen hver gang du tar av papirinnlegget. Dette merker vi nesten ikke, men forskjellen på hvor såre brystvortene er kan være fatal. Jeg irriterer meg over at de som selger brydtvortekrem alltid også selger papirinnlegg. Den kremen selger man mest til de man har gitt et problem m det første produktet.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Jeg ble sår selv da jeg kun brukte ullinnlegg og lot brystvortene lufttørke. Vil dessuten nevne at det er stor forskjell på de ulike typene papirinlegg. Brystvortekremen gjorde susen for meg i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå