Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt lite tid på datan ettersom solen står på og oppussing er et tema her.

Barnefri fra de to eldste har jeg også for første gang på fire mnd så jeg sover endel hehe.

Men til litt mer alvor, noen her som vet noe om leukumi?

Min mor fortalte meg en hemlighet at min far har fått dette. "snufs"

De skal fortelle det til alle etter påske, men min mor og jeg er veldig knyttet, jeg tåler liksom å fordøye ting mens min søster gråter. Så tror min mor trengte å få dette ut.

Noen her som vet noe om dette, helt nytt for meg.

Min mor sa dette er av typen man kan leve lenge med og sjelden de gjør noe pga alder. Skal titte litt på nettet selv og takker alle for svar.

Lurer litt på når ting skal ta litt slutt, blir litt mye innimellom.

God påske folkens klem....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff så trist! Vet ikke så mye om det, men har hatt noen eldre pasienter som har dette som tilleggssykdom til det de har vært innlegg på min post for. Virker som de har hatt samme type som din far. Disse pasientene har stått på faste smertestillende, og er innlagt på sykehus med jevne mellomrom for blodoverføring. Det siste trenger de fordi blodprosenten blir for lav.

Vet dessverre ikke noe mer. Men vil ønske dere lykke til i tiden framover.

Skrevet

Bestemor til min datters venninne har dette. Hun har levd lenge med dette. Har hatt behov for blodoverføring i den siste tiden, men har kommet seg raskt etter hver gang. Jeg har forstått at leukemi kan komme i hissig og "rolig" form. DIn far har vel fått den rolige formen, og kan leve lenge med dette. Mer enn dette vet jeg ikke, men håper at det går bra med faren din. Sender deg mange klemmer:)

Skrevet

De syntes det er så rart, for noen av tegnene er infulensa, slapp osv, mens min far har alltid vært aktiv med idrett, han er brannmann/røykdykker uten å merke noe.

Så det var tilfeldig at de fant ut dette på en av de vanlige sjekk som brannmann.

Men de skal få litt mer info så da blir jeg også informert.

Takk for svar.

Skrevet

Takk så mye.

De sier han kunne levd lenge med dette uten å vite, det var tilfeldig med sjekk i brannvesenet at dette kom fram. Så krysser fingrene her.

Skrevet

Kan ikke mye om leukumi, men jeg husker godt hvor redd jeg ble, når min mamma fikk hvite at hun hadde brystkreft. Venting på usk og blodprøvesvar er forferdelig.

Beskjed om sykdom gjør at man "våkner" opp og innser hvor viktig det er å nyte dagen i dag. Innser hvor viktig det er og ta godt vare på nære og kjære, familie og venner. Så på den måten kan man snu det til noe positivt.

Klem til deg.

Skrevet

Ja det er forferdelig og jeg har fulgt ei venninne til døden pga kreft(en annen type) og bare det fikk meg til å ha en annen holdning til livet, prise det man har å ta vare på alle rundt en.

Kanskje derfor det er så skremmende, jeg har sett hva det kan gjøre. Vi får vite mer senere, leste på nett at dette kalles kronisk leukumi, å stort sett tilfeldig at det oppdages, så jeg krysser fingrene at dette gjør at min far kan leve til han blir gammel å se sine barnebarn vokse opp.

Takk

Skrevet

Jeg vet lite om dette, kjenner til at det finnes en aggressiv leukemi og en som ikke er så farlig. Skjønner at din far lider av sistnevnte type.

Vil bare sende en trøsteklem og si at dere må prøve å stole på legen dersom han sier at dette er noe man kan leve lenge med.

Skrevet

Takk Maud.

Vi gjør det og siden han faktisk ikke har hatt noen symtomer så håper vi at det vil fortsette slik. Blir bare et sjokk og dette ordet forbinder man gjerne med mye syk,smerter og død, så det skremmer en.

Takk og god påske til dere alle.

Skrevet

Vet ikke så mye om denne sykdommen, men krysser fingrene for at det er en snill type og at dette går fint:-)

God påske til deg og dine, prøv å ikke bekymre deg så mye, bruk heller dagene godt, sammen med de du bryr deg om:-)

Skrevet

Sender deg en kjempelang link fra kreftforeningen om leukemi.

Jeg har en venn som fikk kronisk leukemi for noen år siden - en kreftform som er vanligst at rammer eldre. Det sies at man kan leve lenge med den, og min venn fikk vite at dette var noe han godt kunne leve med til han ble gammel(han var ca 45 da han ble syk).

Immunforsvaret hans er blitt dårlig, så han tåler dårlig infeksjoner - da blir han ofte lagt inn på infeksjonsmedisinsk avdeling for å skjermes.

Håper dette ordner seg for dere c",)!

http://www.kreftforeningen.no/portal/page?_pageid=35,3018&_dad=portal&_schema=PORTAL&navigation1_parentItemId=2448&navigation2_parentItemId=2448&navigation2_selectedItemId=2017&_piref35_3023_35_3018_3018.sectionId=289

Skrevet

Heisann ,kjenner ikkje noke spesiellt til dette men vil berre sei lykke til og håper at han kan leve lenge med sjukdommen. Min bestemor hadde noke som kallast akutt leukemi, og det er visstnok litt verre. Men er so sagt ikkje heilt inne på det.

Påskeklem til deg og dine iallefall... c",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...