:)Elvira i magen :) Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Jeg var hos legen for å få hjelp for min pollenallergi(+ støv, midd, katt, hund ++ ++++).Jeg er skikkelig dårlig nå.Nesa renner, jeg nyser, øynene renner og jeg har bihulebetennelse.Går fast på allergimedisin ellers, men slutttet da jeg ble gravid. MEN legen ville ikke skrive ut allergimedisin.Det kunne gi alvolrlige fosterskader sa hun. Noen med erfaring ? Jeg kan ikke gå en hel vår og sommer med en slik allergi, da utløser det astma hos meg.......... Jeg har prøvd Lomudal, saltvann,øyendråper, akupunktur, homeopati, helsekostdråper...........
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 fikk vite av jm en ting jeg kunne bruke...har ikke begynt på det enda,håpe å slippe,men må i så må i... polaramin, gå inn på felleskatalogen.no søk etter polaramin står om preparatet der....
Megselv Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Hei, jeg har det samme problemet og fikk skrevet ut noen tabletter som heter Polaramin, også Lomudal nesespray og Livostin øyedråper. Har ikke startet på pillene enda, men i vedlegget står det at det ikke er påvist forterskader ved bruk i graviditet. Skal visst være greit å bruke... men jeg merker jeg vil drøye det i det lengste fordi det er så mye snakk om ikke å bruke medisiner i graviditeten. Likevel er det greit og ha i bakhånd nå som sesongen har startet en mnd. tidligere enn ellers...
~Maja Mor~ Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Jeg har fått lov av legen å ta litt livostin. Men det var fordi jeg var så dårlig at jeg såvidt klarte å puste. Hadde grusomt vondt i øynene, så jeg lå inne på et mørkt rom. Men nå bruker jeg det ikke lenger, skal jo egentlig ikke bruke noe når man er gravid. Men man skal jo leve òg da :-)
August12 Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Snakket akkurat med legen min om dette!! Sliter veldig selv om dagen.. Han nevnte også polaramin, dette er et gamelt lege middel og har ikke vist skade på fosteret. MEN man bli vist vanvittig sliten av den!! Han sa at jeg ikke skulle ta noe så sant jeg ikke følte at ubehage ble for gæli! Det å være gravid å ha allergi er vist ikke det enkleste!!! Helt jævli egentlig! Skjønner ikke at det å gå å være så dårlig kan være bedre for fosteret enn å behandle det?? Men har du fått utslett?? Har vært allergisk i mange år, men aldri med utslett.. DET KLØR
smy & prompegrisen Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 Hei pergomee, sorry men legen din har ikke peiling! I følge de som har mest kompetanse på legemidler og graviditet i Norge (Institutt for Farmakoterapi), finnes det INGEN holdepunkter for at antihistaminer (allergimedisin) kan gi fosterskader. Dette skriver de i Legemiddelhåndboka: "Det foreligger ikke kunnskap som skulle tilsi at antihistaminer er skadelige for fosteret. Det er mindre erfaring med annengenerasjons antihistaminer enn med førstegenerasjons antihistaminer." Som noen av de andre her skriver, velger man ofte de eldre typene antihistaminer, siden de har vært i bruk lenge og man har mye erfaring med bruk til gravide. Men det er ingenting som tyder på at de nyere typene (Clarityn, Zyrtec osv) er skadelige heller, de har bare ikke blitt brukt så mye til gravide enda. Dra til legen din og be han slå opp på www.legemiddelhandboka.no på Antihistaminer i gravide-kapittelet. Helt meningsløst at du skal slite sånn med allergi når det finnes god og trygg behandling!!! Hilsen en farmasøyt
:)Elvira i magen :) Skrevet 2. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2007 Takk for svar Legen har reist på ferie, det samme har øre -nese-hals legen min.... Men jeg kan vel få kjøpt POLARAMIN reseptfritt på apoteket ? Jeg MÅ ha noe NÅ.............
yret Skrevet 2. april 2007 #9 Skrevet 2. april 2007 Jeg har hatt samme problem og fikk da skrevet ut resept på Polaramin. Problemet var bare at det var helt umulig å få tak i dette legemiddelet. Jeg fikk beskjed fra flere apotek (i Oslo) om at Polaramin ikke ble produsert lenger. (?) Til slutt ga jeg opp. Vil også tipse om at svært mange allergikere og astamtikere har god effekt av akupunktur. Dette kan være verdt et forsøk akkurat under graviditet, da man jo ønsker å redusere medisinbruken mest mulig.
marenmor Skrevet 2. april 2007 #10 Skrevet 2. april 2007 er oxo veldig allergisk og har faatt polaramin av legen, kan ta opp til 6 mg om dagen, har tabeletter paa 2 mg saa ejg kan dosere litt selv etter hvor mye jeg trenger, og da bliren heller ikke saa troett! I folerge legen var det ikke farlig med polaramin da denne er veldig gammel og godt testet. kan jo ikke gaa hele svangerskapet uten medesiner naar en er saa allergisk! jeg hadde ikke klart det i allefall! Lykke til!
:)Elvira i magen :) Skrevet 2. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 2. april 2007 Det er ikke å være så allergisk.Jeg blir i tilegg trøtt av allergien.bihulebetennelsen er værst, og det har jeg hele tiden jeg ikke tar medisin.MEN jeg er hysterisk for at dette kan skade barnet...Ser at mange bruker polyramin, så jeg satser på den jeg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå