Gå til innhold

Noen som har erfaring med barn som snur seg i senga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veslemor har begynt å vri seg rundt. Noen ganger er det bare på siden, så da er jeg ikke så bekymret, men nå i dag tidlig hadde hun vridd seg helt rundt. Hun er 5 1/2 mnd og sover nå i nattpose for å se om det kunne redusere litt. Det skal sies at hun i natt ikke lå i den posen, og da fikk snudd seg helt rundt. Er i en periode nå med at hun snur seg hele tiden da hun ligger på gulvet. I tillegg så står hun i bro (ryggen er helt oppe fra gulvet) ved å bruke bakhodet og beina. Slik sparker hun seg også bakover, så hun er jo nå livsfarlig å ha på stellebordet nesten. Holder i henne hele tiden. Ligger hun på gulvet, er hun av teppet etter 20 sekunder, og i senge sparker hun seg da helt opp i kanten....skikkelig villdyr.

Har jo ikke lyst til å binde henne fast i sengen heller, og det er vel ikke så bra uansett. Noen som har gode tips??? trenger de virkelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Martin begynte å sove på magen når han var 5 mnd. Når de kan snu seg selv er det ganske trygt.

Skrevet

Jeg synes det er kjempeskummelt når datteren min snur seg over på magen. Lar henne ligge på siden, men hvis hun ligger på magen så snur jeg henne tilbake. Hvis hun sover godt før jeg snur henne går det ganske kjappt at hun sovner igjen når hun er snudd. Tror det finnes noe som heter baby-safe, eller noe sånnt som du kan legge henne i. Har ikke helt fått med meg hva det er, men tror det er en pose av ett eller annet slag som gjør det vanskelig for de å snu seg.

Jeg skifter mye bleie på gulvet jeg nå. Da får hun ikke fallt ned...

Skrevet

datteren min har de siste mnd alltid sovet på magen... hun legger seg rundt selv... jeg syns de fint kan få ligge på magen når de snur seg rundt selv... min datter ligger tydligvis best når hun ligger på magen... hvis hun sovner i armene mine og jeg legger henne i sengen sin..så våkner hun og snurs eg over på magen...da sovner hun igjen med engang..

syns uansett ikke man skal binde dem fast i sengen fordi de ikke skal sove på magen... tenk selv om noen skulle bindt deg fast i en bestemt posisjon...

Skrevet

Tror babysafe er en slags sele man binder de fast i. Det har ikke jeg lyst til iallefall:) Tulla vår har sovet på magen noen få ganger, da sover hun mye bedre. Men jeg syns det er litt skummelt da...I går kveld snudde jeg henne på siden da hun hadde snudd seg selv. Men jeg tror man skal la de sove på magen hvis de snur seg selv midt på natten. Mener jeg leste et sted at man ikke skulle sitte å passe bå barna når de sover:) Hun er 7,5 mnd da.

Skrevet

Babysafe er en slags nattpose, ser ut som en kjole uten armer med sele som er under madrassen, vi måtte kjøpe det lil lillegutt da han snudde seg over på magen(han sovner ikke sånn) sover så godt i posen sin atte, mye roligere enn før. super investering, man binder dem jo ikke fast, eneste er at han ikke får snudd seg, men ellers kan han snu seg litt på siden og løfte opp bena.

Skrevet

Her har snuppa snudd seg rundt på magen i mange mnd (hun er 11 mnd nå). Jeg var ikke komfortabel med at hun sov på magen, og prøvde bla å ha henne i en sånn pose som det er referert til her. Ønsket ikke å binde henne fast i senga (både av hensyn til henne og av sikkerhetsmessige grunner i tilfelle brann e.l). Hun lå derfor i pose som ikke var bundet fast. Men det var ikke lenge, toppen 3-4 netter. Hun snudde seg like godt over på magen i posen, og krøyp under dyna! Det var ekkelt, for å komme seg ut av dyna igjen når hun lå i den posen var aldeles ikke enkelt.

Nå legger jeg henne på rygg (slik jeg har gjort hele tida), og i løpet av kvelden ligger hun både på rygg, mage og siden. Mageleie er likevel det hun foretrekker. Før jeg legger meg er jeg inne hos henne en siste gang, og snur henne tilbake på rygg. Dette er mest for min egen skyld, for jeg vet jo at hun fort snur seg over til magen igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...