Gå til innhold

Jeg liker ikke å amme offentlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mye fokus på at man skal få amme overalt. Men jeg er simpelten ikke komfortabel med å amme overalt. Kun et fåtalls personer har sett meg amme gutten. I ammerom, helsestasjon og lignede med andre mødre går det greit. Men jeg får meg ikke til å trekke fram puppen på kjøpesenter, trikken, cafeer osv.

Det støter meg ikke at andre ammer offentlig, men jeg klarer ikke det.

Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er slett ikke alene, jeg har det på samme måte. En ting er at lillemann ikke alltid har vært like enkel å amme og offentlig "krangling" ikke er så morsomt, men jeg drar heller ikke fram puppen om jeg ikke må. Mens jeg fullammet ga jeg han selvfølgelig mat når han var sulten, men trakk meg heller tilbake hvis det falt seg naturlig. Har ikke gått på do for å amme eller på soverommet hvis det bare var kjente tilstede, men på et annet rom i selskap med fremmede. Da har det vært for mye stress til at lillemann ville ta pupp. Så kombinasjonen med litt puppevegring og mamma som ikke er helt komfortabel med å amme overalt har ført til lite kafebesøk. Nå er han så stor at vi kan ta med litt mat og flaske, så problemet er løst:-) Har forøvrig heller ikke problem med at andre ammer - men barn som kan gå og prate kan man kanskje amme hjemme.....

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene. Har slitt med litt puppenekt jeg også. Mulig det er litt av grunnen til at jeg ikke liker det. Mye større sjanse for andre å se puppene når ungen stresser og roter med dem.

Ja, barn som snart skal stå til komfen kan man amme hjemme...

HI

Skrevet

Har du virkelig opplevd mødre som ammer 13-åringer?!!

Skrevet

Ja, opptil flere ganger. Alle de jeg kjenner ammer i hvertfall til barna er minst 25. Har du aldri opplevd det? Merkelig..

Skrevet

He he :-) Jo etter å ha vært her inne en stund skjønner jeg at jeg og min omgangskrets er helt unormal, for det vanlige her i Norge er visst å fullamme i to år, og amme minst til konfirmasjonen. Og all amming foregår toppløs offentlig. Dette forferdelige ammepresset altså, som tvinger alle til dette ;-)

Skrevet

Lol.. Så plutselig for meg en tenåring som møter mora si i byen. Trenger ikke småpenger til en brus h*n nei - her tar vi heller en supp av puppen i forbifarten.. Hi hi..

Skrevet

He he :-) Må si jeg er glad jeg ikke vanker i samme kretser som mange her inne, som faktisk visstnok opplever et beinhardt press om å amme til konfirmasjonsalder. Som du sier, kunne bli noen pussige situasjoner med tenåringen det, ser for meg når man har de "obligatoriske" tenåringsopprørene, men så må ha noen små våpenhviler for å få pupp :-D

Skrevet

hei godt å høre at man ikke er alene. Jeg har slitt med amming med 4 barn, jeg venter nå min 5 unge , og har prata en del med jordmor om dette. Nå har jeg anskaffet meg supre topper gjennom hennes og mauritz, skikkelig herlig , nå gleder jeg meg til å amme, trenger kun å ta frem brystvorta hehe. Jeg har bestandig vært ukomfortabel pga av at jeg føler meg så "naken" ved å brette opp alt så valkene flyter og alle ser alt.....kr 150 kjempelurt

Skrevet

Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet overfor HI da, beklager at vi kuppa tråden med vår "overtrøtt-humor", men ser at du heldigvis fikk noen seriøse svar lenger opp.

Hadde ikke samme problem som deg, men har full forståelse for at mange syns det er vanskelig. Syns ingen skal "tvinge" seg til å amme offentlig dersom de føler at det er ubehagelig. Vi har alle ulike grenser, og det er absolutt ingenting galt med å være sjenert i forhold til amminga.

Skrevet

Lol -gleder meg til å lese om puppenekt hos tenåringer på ammedebatten her inne. "Hjelp - han vil heller ha grandiosa - hva gjør jeg????? Kan dette være slutten på min ammekarriere tro??"

Skrevet

Det er nok Hi - anonym som har kuppa debatten med overtrøtthumor. Debatten ente vel litt anderledes enn tenkt, men pytt en god latter forlenger ammekarrie... obs.. livet:)

Er ikke snakk opplevelse av ammepress for min del, bare at jeg personlig ikke liker amminga offentlig. (Det siste der var seriøst)

Skrevet

kjenner meg igjen når du sier at du føler deg naken. Bruker all salgs ammetopper og praktiske skjorter osv, men har allikevel samme følselsen av nakenhet.

Håper det ordner seg med nestemann da, Lizzar. Det er jo egentlig praktisk å amme offentlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...