Gå til innhold

Jeg lurer litt jeg...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentene våre er nå 7 uker, og de ble født i uke 35 + 3. De var begge ca 2400 gr, men hadde svært lav vektoppgang de 5 første ukene. Dette viste seg å være pga refluks da dette ble diagnostisert hos begge i uke 5, da vi var innlagt på sykehus pga at Kristin hadde apne' x 2 ei natt (forøvrig ei helt jævlig opplevelse som jeg ikke unner noen...)

Men nå har de begge passert 3 kg, og mor er litt roligere :-)

Men jeg lurer litt om også tvillingene deres er plaget med mye gulping?? Jentene våre gulper hele tiden, uansett hvor store eller små måltid vi gir dem. (de får både pupp og mme) De gulper opptil 8-10 ganger mellom hvert måltid, og det er ganske store mengder. Håpet jo at dette ville reduseres litt i og med at de har begynt med medisiner i forbindelse med refluksen, men det virker ikke sånn. Er det noen som har noen erfaringer med dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!!

 

Gratulerer med jentene om jeg ikke har gjort det.. ;) Nesten samme vekt som mine de da, men jeg har to gutter og de kom i uke 34+6. Ikke langt unna da. Hva er refluks da??Hmm, mine har stortsett vært friske og raske siden fødsel de fikk sonde vi lå på sykehus og når vi kom hjem fikk de pupp og flaske anhvergang. Men syntes dette var utrolig slitsomt og stressende pluss at jeg følte de ikke tok nok av meg så jeg har gått over til mme jeg oxo... Jeg bruker Nan1 gått kjempe fint de første ukene men plutselig begynnte William (tv2) og gulpe en del, pluss at jeg trur han har fått melkeutslett. Holdte på ett par dager og da tenkte jeg at slik kan det jo ikke fortsette så nå prøver vi en annen type som er økologisk er Nan sin det oxo(kjøpes på apoteket)bare for og sjekke om det er det han reagerer på eller om det er flaskene. Kjøpt Avent sine anti kolikk men syns fortsatt det kommer mye ut av smokken så nå skal vi prøve nye flasker! Men det har redusert seg litt da, og heldigvis for det. Syns du også kansje burde vurdere da og prøve ett annet merke for jeg trur ikke det er normalt at de skal guple opp så mye?! Men det kan du jo spørre om på helsestasjonen oxo da. Tenkte og nevne det på 6 ukers kontrollen jeg.. Når fødte du foressten?? Mine er 6 uker til torsdag. er kjempe stas dette syns jeg, de er jo så snille også.

 

Håper jeg hjalp deg litt på vei da, vi vil jo at nurka skal bli store og legge på seg. ;)

Skrevet

Min datter som har en tvillingbror, fikk respirasjonsstans (hadde også hatt apneer). Hun gulpet hele tiden. Fikk mme. Ble innlagt på sykehus og etter 24 timers reg. av maveinnhold på pH verdi viste det seg at hun hadde melkproteinintoleranse (melkeallergi). Hun ble ei ny jente etter at hun startet med Nutramigen. Be om henvisning til barnelege eller barneavd.

 

Lykke til! Spør bare igjen hvis det er mer du lurer på!

Skrevet

Beklager litt sent svar, men tiden løper litt ifra meg... :-)

Refluks er at lukkemuskelen mellom spiserør og magesekk ikke fungerer, og dermed er grunn til mye smerter og gulping. Jentene får Losec Mups, som er en syrepumpehemmer dvs syrenøytraliserende. Og i og med at vekta jo øker bra nå, så hjelper den nok, men jeg hadde jo et lite håp om litt mindre gulping...

Jeg fikk jentene mine den 10. februar da vannet plutselig gikk :-) Og jeg er enig med deg - jentene mine er også veldig snille, og i går fikk vi faktisk det første ordentlige smilet av begge! :-)

 

  • 1 måned senere...
Skrevet

sikkert teit spm dette, men hva er mme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...