Nickeguri Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Jeg hadde et innlegg for noen dager siden om bruk av dyne. Jenta mi på 20 mnd brukte i et års tid nattpose, og det fungerte bra. Men nå var tiden inne for å begynne med dyne, og jeg fikk noen råd angående dynekjøp. Jeg endte opp med å kjøpe fiberdyne, 100X 140cm (ble anbefalt fiberdyne i butikken). Den har jenta mi nå sovet i i tre netter. Hver natt har hun i løpet av natta lagt seg tvers i senga, helt øverst. Hun har derfor blitt liggende uten dyne. Siden hun aldri har brukt pute, tenkte jeg at jeg skulle drøye det litt til med pute. Har hørt noe om at barn helst ikke skal bruke pute før ved to års alder. I kveld fikk jenta mi pute i senga si for første gang, siden jeg tenkte at det da blir vanskeligere å legge seg på tvers øverst i senga. Nå nettopp var jeg inne hos henne (en times tid etter at hun sovna. )Hun lå da i normal retning, men på nedsiden av puta. Dyna lå over hodet hennes, og gikk sånn cirka 30 - 40 cm over hodet (dyna hadde ikke forflytta seg siden hun ble lagt; bare jenta mi som hadde sklidd under dyna). Dyna var helt tett på sidene. Da jeg tok opp dyna, var hun kliss våt av svette. Syns dette var ekkelt, jeg! Tror dere dette kunne vært farlig? Tenk om jeg ikke hadde gått inn...... Jeg får mest lyst til å gå tilbake til nattpose igjen, men det fungerer ikke helt optimalt lenger, det heller. Det hender at hun våkner når hun snur seg fordi posen strammer rundt bein og armer når hun vrir seg. Noen tanker?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Skummelt dette med at de kan få dyna over hodet. Her er snuppa bare 14 mnd. men vi bruker kun dyne istr. 80 x100. Og vi synes det er stort nok. Synes dyna du har kjøpt blir i hvertfall enda alt for stor. Og jeg har faktisk ingen planer om å kjøpe den før hun er ute av sprinkelsenga, foreløbig. Vi bruker heller ikke pute. Vil vel i utgangspunktet anbefale deg å invistere i en god ull pysjamas slik at hun vil holde varmen godt selv om hun skulle legge seg på tvers øverst ved hodeenden ( her gjør også snuppa det) og heller ta bort puta igjen. Vi har nøstebarna sin pysj og snuppa her holdr varmen godt selv om hun skulle ligge uten dyne en periode på natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå