Lilje74 Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Jenta vår er 7 måneder. Vi har introdusert fast føde den siste måneden. Jeg fullammer fortsatt og ammer derfor litt før og ev. etter grøt til lunsj og grønnsaksmos til middag. Det er ikke så mye hun spiser ved hvert måltid. Vi har heller ikke sett noe endring i konsistens eller lukt på avføringen som har vært regelmessig en "stor" gang hver ettermiddag/ ev to mindre ganger... Men nå har hun ikke gjort noe stort på 3 dager! Kan det være at hun har fått forstoppelse? Noen som har relevante erfaringer med dette? Tenkte på å gi henne litt sviskesaft, men hun har ikke fått det før og hun har allrede smakt på litt for mange nye ting de siste dagene (Skal jo egentlig vente 3-5 dager pr. ting, men det er jo sååååå lenge....)
selfangerkjerringa Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Gi litt sviskesaft. Heller litt smaksforvirring enn smertefull forstoppelse...
Blackstar Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Enten sviskesaft, eller så kan du ta litt av den der brune seige guffa (har jernteppe) og blande litt i grøten hennes.
Blackstar Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 Maltekstrakt (kom selvfølgelig på det akkurat i det jeg trykket på lagre).
selfangerkjerringa Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 dessuten er det ammetåke, ikke jernteppe
Lilje74 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2007 Hei jenter! Takk for tips! Malt har ikke hørt om før. :-) Har bare svisker i hus nå da... så det må vel bli det... Er litt bekymret for allergisk reaksjon... og ikke å vite hva av det nye hun har spist hun ikke tåler... men jeg tror ikke noe av det nye hun har spist er spesielt allergent: Blomkål og svinekjøtt i grønnsaksmosen. + litt avokado går.... Hm... tror jeg går og koker litt sviskesaft...
Lilje74 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2007 Jeg har morsmelk-isbiter i fryseren... Kan jeg blande i et par slike isbiter for å få kjølt saften ned fort? (Hun sutrer. Kanskje hun har vondt i magen?) Jeg har nå 5 svisker i vann til koking. Ser ikke ut til at det blir så mye farge på vannet... hvor lenge skal det koke? Skal jeg mose sviskene nedi? Har ikke gjort dette før jeg...
Lilje74 Skrevet 1. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. april 2007 Nå har jeg gitt henne sviskesaft blandet med morsmelk. Deretter ammet jeg og bysset henne i søvn. (Glemte tannpussen... hun har nettopp fått tenner - to små riskorn er i ferd med å komme opp. Huff. Ikke bra... å glemme men... ) Når burde erfaringen fra sviskesaften kommer? Jeg gav bare avkoket. Moset ikke sviskene jeg kokte inni... Burde jeg ha gjort det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå